Att vi ska vara så in i helvetes konservativa! Vi är en vacker och egocentrisk befolkning!

Jag har inget vettigt att skriva idag överhuvudtaget.. är det 1ord eller 2? Kanske till och med 3? Över huvud taget. Nej. Tänkte egentligen lägga upp lite bilder, men blir inte färdig att leta upp kameran. Behöver plugga men ack vad jag inte orkar. Är trött och vill inte ägna mig åt sådant trams just nu!


Kom just på en grej! Har skrivit om det tidigare men det stör mig än och kanske ännu mer nu.

Det kommer på en stackars gubbe på den redan överfulla bussen idag. Han synar hela bussen, letar desperat efter en ledig plats att få sitta på. Alla ser att han letar efter en plats, men ingen vill se det. Plötsligt sitter alla och tittar ut genom fönstret, för av någon konstig anledning är det värsta som kan hända just att gubben kommer och sätter sig på just den platsen brevid dig! Det är ju din väskas plats! Din väska är värd fan så mycket mer än en gammal gubbes sköra ben! Du känner ju inte honom, men du och din väska har ju trots allt ett förflutet! Gubben blir tvungen att fråga hövligt om han får lov att sitta brevid dig. Då tittar du fövånat upp och låtsas som att "oj, har du ingen stans att sitta, stackare, det såg inte jag.." Med en himlande min ger du väskan en plats i ditt knä istället..
"Gubbjävel!"
tänker du.
"Så jävla typiskt Sverige" tänker jag.

Kommentarer
Postat av: Ela

Klart att han ska få en sittplats.. Så störande när folk har väskor på säterna, men mest störande är när dom har sina fötter/ben på den andra platsen...

2008-04-17 @ 22:12:16
URL: http://knownasela.blogg.se
Postat av: Murre

hm , man blir lite bitter :/

2008-04-17 @ 22:14:05
URL: http://apieceofnowik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0