Tjejer, börja äta!

Jag tycker att jag ser allt fler tjejer som verkar svälta sig själv. Det har varit väldigt ofta den senast tiden jag reagerat på hur smala många tjejer plötsligt blivit. Tjejer som går på skolan och ska vara elitidrottare. De om någon ska väl veta vikten av att äta rätt.. Tycker det är skrämmande att det har gått så långt att "till och med" seriösa idrottare som vet exakt vad som krävs av dem för att kunna träna så mycket som vi på idrottsprogrammet gör. Äta, sova, träna. Äta, sova, träna. Detta har vi fått inpräntat sedan vi var 12 tror jag! 
Missförstå mig inte, det är hemskt vem det än gäller, men när idrottare på så hög nivå minskar på maten så pass, tycker jag det visar att samhället gått för långt..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0