Sminkad eller osminkad?

Lyssnade på ett inslag på Rix FM nyss där dem diskuterade hurvida killar fick sminka sig och om tjejer var tvungna till det. De flesta som ringde in tyckte det var omanligt att killar sminkade sig och att tjejer egentligen inte behöver göra det. Det sistnämnda håller jag absolut med om, men verkligen inte det förstnämnda. Manligheten sitter väl inte i sminket? Jag blev skitförvånad på hur många som tyckte det var fel av killar att sminka sig. Jag trodde att de flesta unga killar gör det nu för tiden..? Herregud, vi lever på 2000-talet. Känns lite gammeldags och konservativt att särskilja så på vad som är ok för tjejer respektive killar. Gör vad du trivs med att göra!
 Sedan blev jag skitförbannad på en kille som ringde in och tyckte att varken killar eller tjejer ska sminka sig. (Inget fel i påståendet än så länge) MEN så kom han med den värsta jämföelsen jag varit med om! Han menade att tjejer piffar upp sig så mycket med smink att hon blir en helt annan person när hon tar av det på kvällen. Jag citerar : "Det är ju som att gå och köpa en ferrari och sedan komma hem med den och upptäcka att det finns rost på den".
Fy helvete. Hur vågar du jämföra oss tjejer med en bil!? 

Kommentarer
Postat av: Petra

Fy fan, vilka människor det finns..

2008-03-13 @ 16:49:56
URL: http://artep.blogg.se
Postat av: dajana

MEN VILKET JÄVLA STOLPSKOTT! nu blir jag jätteupprörd!

2008-03-13 @ 16:52:09
URL: http://appples.blogg.se
Postat av: Sandra

Korkad kommentar, säger allt om honom!

2008-03-13 @ 16:55:51
URL: http://froggie.blogg.se
Postat av: Carl

Men vadå, trodde du att alla killar sminkade sig? Jag känner inte en enda kille som sminkar sig..

2008-03-13 @ 17:23:42
Postat av: jarlette

Jag skrev "dem flesta" och dessutom "unga". Du är inte ung längre Carl ;) hahaha!

2008-03-13 @ 17:43:54
Postat av: Carl

hahaha, tack för den passningen..

2008-03-17 @ 14:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0