Det finns två sorts människor - kvinnor och barn

Ja jag är hemskt ledsen killar men jag tror tyvärr att vi kvinnor alltid kommer få se efter våra män precis som kvinnor får se efter sina barn. Med undantag för matning och blöjbytning.
Nej där var jag nog lite för elak. Så illa är det inte, men kvinnan kommer nog alltid och har nog i alla tider fått tänka till mannen när det gäller enkla vardagssaker.
Nu tänker jag generalisera som bara den, för självklart finns det undantag!

[ ] En man skulle aldrig ta sig för att städa förrän kvinnan ber om det

[ ] En man skulle aldrig laga mat om han inte först försäkrat sig om att kvinnan inte kommer att göra det

[ ] En mans dag kan förstöras om det inte blir som han tänkt sig. De förstår inte alltid att saker kan förändras

[ ] Kvinnan måste alltid se till att mannen har allt han behöver med sig innan han ger sig av någon stans

[ ] Utan kvinnan skulle mannen komma tomhänt till inflyttningsfester

[ ] Utan kvinnan skulle mannen kanske ge sig på att stryka sina skjortor själv

[ ] En man skulle inte komma ihåg födelsedagar utan en kvinna

[ ] En man skulle aldrig visa sig underlägsen en kvinna. Vi låter dem tro att de inte är det heller..

Några få likheter mellan män och barn enligt min uppfattnig. Det är nog bara att acceptera; kvinnan kommer nog alltid att få ta en mammaroll för fler än sina barn.. Men jag tror faktiskt att vi gillar det många gånger. Det får oss att känna oss behövda, precis som män känner sig behövda när de hjälper oss att öppna syltburken..


Kommentarer
Postat av: Carl

Meh nej!

2008-05-02 @ 20:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0