På Toves begäran..

Plötsligt har leken "gul bil", ni vet den när man får slå någon (helst någon man känner) då man ser en gul bil om man förståss skikit GUL BIL! först, kommit upp till ytan igen. Den försvann för några år sedan, men bara sådär när man minst anar det är leken igång igen. Jag gillar det!
Hur som helst har jag börjat undra om människorna som kör gula bilar lägger märke till folk som står på gatan och slår varandra..? Jag menar det kan väl omöjligt bara vara jag och mina barnsliga vänner som leker denna underskattade lek? Om det nu är så, så är ju leken plötsligt ännu roligare!! Haha, och undrar vad bilföraren tänker och om han är medveten om gul bil-leken över huvud taget. Om han inte är det så måste han ju tycka att han lever i en våldsam värld.. Eller så  kanske han gjort en egen lek nu som går ut på att han ska hitta så många folk som möjligt som slår varandra på grund av hans gula bil...
Inte vet jag! Det var bara en tanke. En kul sådan!


GUL BIL!
Om ni får ett slag av mig inom närmaste, så vet ni varför...


Kommentarer
Postat av: Tove

haha! det är ju verkligen en kul tanke som jag tyckte att du ska dela med dig av till alla oss andra :D Synd att man inte får samla på sig slag när man ser en gul bil bara..

2008-06-01 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0