1:a april

Igår lagade jag pannkakor till Peter till lunch. Det blev en sen lunch, för det tog betydligt längre tid att steka upp hela smeten än vad jag hade väntat mig. Nästan en timme! Blev en massa pannkakor så idag har hela familjen ätit upp dem. De älskade dem. Blir så glad när de tycker om maten jag gör till dem för jag var så orolig att de inte skulle tycka om den. Lärde dem att äta pannkakor med sylt.. Det gillade dem till min stora förvåning. Alla utom Peter som åt det med sirap.
Får lära dem att äta det med grädde och glass också! mums..



Mamma ringde igår också. Blev så förvånad att hon ringde utan förvarning. Förvånad och otroligt glad!! Kändes plötsligt som vi var väldigt nära varandra eftersom vi inte planerat att höras utan bara hördes..:) Ni andra får gärna också överraska mig med ett telefonsamtal hem hit.

Imorgon blir det ännu mer svensk mat hade jag tänkt. Sitter och funderar på om jag orkar gå upp en 45 min tidigare för att göra scones till Peter. Tror der blir så. Till middag ska jag göra köttbullar! Har varit på IKEA och köpt gräddsås och lingonsylt och jag hasr fått Doug att köpa potatis till oss. I USA äter man ju aldrig kokt potatis. De äter bakad potatis eller potatismos, så jag hoppas de kommer gilla det. Själv can´t I barely wait until dinnertime!



Just det! 1 april idag ju. Jag och Lexi satt och försökte klura ut vad vi skulle hitta på för hyss mot Doug och Jennifer. Vi bestämmde oss för att tejpa för kranen, men när vi kom hem var Jennifer på så dåligt humör och ungarna har tydligen varit olydiga under dagen så hon var ganska trött på dem just då.. Kände att tajmingen var lite fel. Men det hade varit kul!:)

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Då skulle jag vilja ha nummret dit! Puss!

2009-04-02 @ 08:11:11
URL: http://nosis.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack gode gud för telefonin och alla andra tekniska funktioner (skype mm.) Annat var det ju på "stenåldern" när jag var 20. =D

Visst känns det som vi är närmre varann och ett oväntat samtal överraskar och värmer. Kramizzzzz på dej gumman.

PS. Paketet är skickat d. 1/4. Kan ta ca 10 dagar innan det når dej.

2009-04-03 @ 08:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0