Världens värsta kompis.

Det borde finnas en tävlig som heter så, för då hade jag haft den perfekta deltagaren; Nathalie Bloom! Ni kanske har hört om vårt senast bråk, men om inte: Flera gånger har det hänt att Natta och jag planerat att hitta på något men plötsligt får hon för sig att hon inte vill, kommer på att hon har andra planer, tvunget måste plugga o.s.v, o.s.v.. ursäkterna är oändliga. Grejen är att detta kommer hon på när jag redan är på väg in till stan till henne eller precis innan jag ska åka. Flera kvällar har jag suttit hemma och inte haft något att göra bara för att hon plötsligt ändrar planerna. Sist det hände tod jag alltså upp det med henne och ställde ett ultimatum - du måste sluta hålla på så här för jag orkar inte anpassa hela min tillvaro efter dig!
Det resulterade i att vi inte pratade med varandra på en vecka (annars pratar vi typ varannan dag) När vi till sist hördes gav jag henne en sista chans och sa att du ses vi och hitta på något, med betoning på att nu ses vi!! Inga jävla undanflykter.
Vi skulle ha setts igår.. vad tror ni händer? Hon ställer in en halvtimme innan jag ska ta tåget med anledning att festen vi skulle på var inställd.. Jaha, och vi kan inte ses ändå eller..? Nej, det kunde vi inte för hon hade redan andra planer! IDIOT!!! Ingen har fått mig att vilja åka hem så mycket som hon lyckades med igår!
Jag anser inte att jag baktalar någon, för hon vet precis hur jag känner! Jag sa upp vänskapen med henne och önskade henne lycka till med allt. Ni får tycka det är hur drastiskt ni vill, men jag orkar inte med hennes jävla sätt att behandla mig på längre. Och så kallar hon mig sin vän. Vi får nog lära henne hur en vän beter sig!

Istället följde jag med familjen för att äta på en japansk restaurang där de lagar maten framför en. Det var jättehäftigt att se!





När jag kom hem ringde Maria och bad mig komma över. När jag kommer dit säger hon Jag hoppas att du är hungrig! Jag var allt annat än hungrig just då, men ni som känner mig vet väl att jag aldrig skulle tacka nej till mat!
Det var en judisk högtid igår och eftersom Marias familj är judar hade de bjudit in hela tjocka släkten - och mej. Det kallas Haggadah och firas runt påsk med en måltid som varar i ca: 4 timmar! (!!!!) Maten var inte alls särskillt god men jag åt nöjt på ändå, trots att magen redan var proppfull!


Förrätten. Någon slags fisk i form av en bajskorv. Smakar kattmat.


Vinet ska föreställa blod och tillsammans ska alla doppa ett finger i 'blodet' 10 ggr tror jag det var. Uppfattade aldrig anledningen.


En bok man skulle läsa högt tillsammans innan man fick börja äta. Ser ni att den är bakvänd. Öppnar den från fel håll.


Tyvärr missade jag att ta bild på all annan mat.. men här är iaf jag och Maria i våra bästa dager.. hm.

Kommentarer
Postat av: maria

Haha, nu ska jag rätta dig igen:P Fy vad jag känner mig petig. Men högtiden heter Passover och inte Haggadah! Hagadah var boken vi läste i:D

2009-04-10 @ 16:36:07
Postat av: Rebecca

Det var inte drastiskt, jag hade gjort precis likadant! Har man redan bra vänner så är man inte beroende av att ha kvar sådana som man egentligen inte tycker är bra. Tummen upp för att du satte ner fotajävorn!:-)

2009-04-11 @ 00:23:38
URL: http://labox.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra gjort Erica. Så ska dom tas.

En människa som Nathalie Bloom är bara "energi"-/"tids"-tjuvar. Dom ska man lära sej att tidigt sortera bort, vilket du just bevisat att du gjort. Jag är stolt över dej gumman. Än en gång... BRA GJORT!!!

Luv Y.

2009-04-11 @ 14:33:45
Postat av: marianne

Hej Erica !

Jag följer dig på bloggen varje dag.

Skönt att höra att du trivs,men förstår att du blir besviken på din "kompis" Vi saknar dig här hemma i Strövelstorp."Nosse" framför allt Lasse O jag ska åka en vecka till Belec i Turkiet i morgon.

Rebecca o Victor ska till Egypten,Roberth o Annicka är i Mosebölle och Ricard o Maria är ju i usa.

Vi önskar dig en Happy Estern

Kram från Marianne o Lasse

2009-04-11 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0