Helgens planer

Sista helgen i staterna innan jag åker hem på besök, och den är fullproppad av roligeheter:

 

Fredag:

Är ledig idag eftersom Jennifer är hemma från jobbet. Ikväll ska tjejerna iväg och äta julbord på IKEA men jag tror inte jag kommer följa med. Motivering: av bilderna att dömma är julbordet ingen jättehitt och eftersom jag ändå kommer åka hem och äta ett äkta svenskt julbord så känner jag att det inte är värt att lägga pengar på här.

Efter julbordet blir det förhoppningsvis förfest hos någon och sedan ska vi dra ut till en lokal bar här i Jersey. En ganska sjabbig bar faktistk där de spelar live-band, vilket inte riktigt är min grej när man ska ut och festa, men de har alltid skitkul där så ikväll ska jag ge det en ärlig chans tänkte jag!

 

Lördag:

Var och köpte pepparkaksdeg på IKEA idag så det ska jag spendera dagen till imorogn tillsammans med barnen. Var och köpte formar också, men när jag kom hem visade det sig att de redan har hur många som helst.. Well, well nu har jag lagt till 4 i samlingen iaf:)

På kvällen ska vi till Hudson Terrace där det hålls ett svensk event med glögg, lussebullar, pepparkakor och kopparbergs cider! Ska bli himla kul faktiskt!

 

Söndag:
Klockan 1 p.m (13.00) ska vi befinna oss i kyrkan här i Ridgewood för att träna det sista inför vårt luciatåg som hålls 5.p.m. Det kommer vara 150-200 människor i pupliken, bland dem - min v.familj, så det ska bli jättekul! Ska be dem ta lite kort så att jag kan lägga ut och visa. Efteråt blir det svenskt lussefika för alla.

Sen är det bara 1 vecka kvar tills jag kommer hem!:D

Hur firar ni er lussevaka?


Kommentarer
Postat av: maria

Åh vad kul med luciatåg!! Ja ta mkt kort och hälsa Jennifer, hunden och barnen från mig!

2009-12-11 @ 21:13:37
URL: http://enlindbergare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0