Fullt ståhej på 86 Hillcrest Dr.

Lexi har födelsedagskalas idag. 7 år fyller det lilla livet den 12 Augusti.
Helt sanslöst hur 8 sjuåringaar kan vända upp och ner på ett hus så det ser ut som att en explosion slagit till. Det är ett all-girls-party och jag undrar egentigen vilket som är värst; all-girls eller all-boys. Jag gissar på det förstnämnda. De har dekorerat cupcakes men frosting, M&Ms, strössel och allt möjligt dekorativt i sockerväg, målat sina små, näst intill obefintliga naglar och satt på små diamanter och gjort armband.
På två timmar har köket förvandlats från kliniskt rent till svinstia.. Nu har de flesta av alla brats till vänner gått - alla utom tre som stannar för sleepover.
Jag flyr fältet och sover hos Filippa inatt, efter en natt på stan.
Jag längtar INTE tills jag blir mamma, thats all I can say.


Kommentarer
Postat av: mamsen förstås

När man e mamma och ens barn ska ha födelsedagsfest, så lägger man ner hela sin själ på att just den fördelsedagen ska bli den bästa av alla. Om så hela huset ser ut som en svinstia har inte den minsta betydelse,, bara det älskade lilla barnet är glad och nöjd över sin fest..Då är livet fulländat för en mamma.. Jag lovar,,, så kommer du oxå att känna det. Kan minnas hur du (åtminstone ibland) låtsades sova på morgonen varje fördelsedag o bara låg och väntade på att mamma, pappa och syster skulle tassa in på ditt rum, sjungande, med paket o tänt ljus.. Minns du??

Att se sina barn lyckliga, är det ljuvligaste man kan uppleva som förälder. Och det är de stunderna och minnena som förgyller livet i senare skeden.

Pussis i massor till min underbara "unge".

2009-08-02 @ 23:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0