Helgens uppdatering i vanlig ordning

Har haft en jättehärlig helg. Fredagen började med grillning hemma hos Maria med hela gänget.. Lax och potatissallad blev det för mig del! Om jag har saknat potatis sallad! Mamma - din slår denna dock med hästlängder!!
Blev en lugn trevlig kväll.

Lördag var jag och Filippa de enda som kände för att gå ut på party, så vi tog oss på tumanhand till Hoboken för förfest hos Makke, en kompis till Filippa. Därefter blev det även denna helg fest på Nikki Beach efter den lyckade helgen förra veckan.. Blev lika lyckat nu! Blev inbjudna till ägarens vip-hörna där han firade sin födelsedag. Alla var vitklädda utom jag och Filippa, så jag frågar en tjej varför de alla hade vita kläder. Får svaret: "ehh.. this is a private party.." Ojdå, hoppsan vad otrevlig man kan vara då!


Makke, Mike & Filippa




Madde, Alex, Ida & Filippa tycker hon är ascool!

Söndagen spenderade vi hela dagen i Central Park. Var supermysigt och vädret var helt underbart.

Här låg vi..

..under träden hela dagen.



Carolina









Såg precis en fedestor spindel, men innan jag hann döda den sprang den under sängen och nu vågar jag inte leta. Har nojja över att den ska krypa in i munnen och jag sväljer den i sömnen. Fast en sån stor känner man väl?
Fast det är ju värre egentligen.. att vakna av att man har något i munnen och upptäcka att det är en fedestor spindel.. Nej då sväljer jag den nog hellre... i sömnen alltså.
Gonatt då...:S

Kommentarer
Postat av: mamma

Fedespindeln e nog mer rädd för dej än du e för den. De va väl inte utan anledning som den gömde sej så snabbt. =D ---- Kom att tänka på dej, när du va ca 7 år o träna tennis inomhus. Helt plötsligt slängde du racket åt sidan o ner på alla fyra o kröp efter en jätte-fedespindel som flydde för sitt liv. DEN va nog LIVRÄDD!! Skattar gott åt denna händelse än idag.

O va gällande potatissalladen... MIN E BÄST!!!! HELT KLART!!! Finns ingen i världen som kan slå den, de vet vi ju. Puss.

2009-07-14 @ 08:41:21
Postat av: Filippa

Haha du hann iaf doda "tiger-spindeln" hemma hos mig innan du akte hem! haha TACK :)



VET DU vad du skulle svarat pa "ehh.. this is a private party.." ??

Du skulle sagt: I know, we are invited.. Sooooooo again, what about the white outfit?? (och du skulle behalla din sota leende pa lapparna :)

2009-07-14 @ 21:04:44
URL: http://filippanorrthon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0