Ännu en helg är förbi!

Ja då har ännu en helg passerat, lika fort som vanligt.. Men denna veckan bli en kort vecka så nästa helg kommer snart på intåg!:) Ledig idag och ledig på fredag pga, 4th of july på lördag!:)
Lite bilder från helgen tänkte jag bjuda på också.

I fredags var vi på Olive Garden och firade Marias födelsedag. Efteråt stack vi till Blend här i Jersey. Blir nog inte fler gånger där, för där är verkligen 45+! Men men..


Födelsedagsgrisen


Alla tjejer:)


Brevid Blend låg en bar -Office, som vi gick över till.


Yeah! Filippa jag och Carro

I lördes var låg jag Maria och Filippa och solade i Marias trädgård.. Precis när vi lagt oss till rätta börjar det småregna, men inte ger vi oss. Nej här jävlar skulle det solas. Inte förrän det började regna ordentligt fick vi ge oss och gå in.. Tog ca, 15 min så kom solen fram igen och därmed kunde vi fullfölja vår planerade solning.

    
Jag plockade fram mina fotbollsskills och visst sitter det fortfarande i minsann! 160 nånting har jag för mig jag kom upp i:)

Det blev sushi til lunch!


Mumma!

På kvällen var vi på förfest i Hoboken (Jersey, 5 min utanför Manhattan) hos en svensk kille där vi lyssnade på en massa svensk musik och hade en tvättäkta svenne-förfest! Som vanligt är det alltid mycket roligare på förfesterna, även om det var kul där vi gick ut sen!
Hade världens missfortune när jag skulle ta mig hem dock..
Hälften av oss ville vidare på efterfest och hälften ville hem, varav jag var en av dem som ville på efterfest. (Att jag aldrig ska lära mig att efterfestar ALDRIG blir särskillt mycket till fest) Tjejerna blir erbjudna gratis skjuts hem till Jersey, men NEJ det tar inte på mig, jag ska på efterfest (idiot).
Hur som helst.. Ett gäng sätter sig i taxin för att ta sig till festen men jag bestämmer mig för att stanna i stan med Carolina i "väntan" på hennes tåg. Följer henne till Penn station och ringer Angelica, får adressen och sätter mig i en taxi mot efterfesten. Ringer igen och meddelar att jag är på väg och får informationen att där är fullt och tydligen inte plats till mig också.. (?) Handfallen om var fan jag ska ta vägen, ensam på Manhattan får jag be taxichauffören att köra mig hela vägen till Jersey.. han suckar irriterat med kör mig dit..
Väl framme vill han ha en jävla massa betalt - $120, varpå jag svarar Nej inte en chans, vi kom aldirg överens om ett pris och därmed blir det en massa tjafs. Taxichauffören lackar ur totalt och vägrar åka utan sina pengar och ber mig ringa polisen. Jaja, jag gör väl det då!!!! svarar jag och ringer polisen.
TVÅ jävla polisbilar dyker upp och till min lättnad verkar poliserna vara på min sida.. taxichauffören börjar däremot prata om att stämma mig, så då blev jag lite rädd. Kände att jag satt mig i tällräckligt med trubbel som det var så jag betalade hela summan... Det sved kan jag ju säga.. Det finns en liten detalj i historien som gör den ännu värre, men den skippar jag här.. Det får ni fråga mig om om ni vill veta. Jag klantade mig rätt rejält kan jag ju säga, vilket kunde ha kostat mig dyrt.. Jag hade tur!! Jag hoppas jag inte skrämmer er, det är inte såå farligt som det låter..

Nu ska jag ut och sola och ta vara på min lediga dag!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0