Min svenska midsommarhelg i Amerikatt.

Fredag:
Efter en massa stress och ett missat tåg kom jag och Filippa till slut in till New York runt 22.30 tiden och väl inne på klubben där den svenska midsommarfesten hölls möts vi av Håkan Hellströms ljuva stämma! Går till baren och beställer in Kopparbergs cider och en piggelindrink och börjar parta med partyeliten - svenskar! Kunde det sluta annat än bra? Nej, det kunde det inte och det gjorde det inte heller. Hade fantastiskt roligt!!

En konversation mellan Filippa och en Amerikansk kille inne i VIP-baren:
- Hey, where are you from?
- Sweden!
- Oh, thats so funny, we´ve met a lot of swedish people tonight!!
- Eh... you´re on a swedish party..
- OH!!
Haha, det skrattade vi gott åt!


På väg till det andra tåget efter att vi missat det första, hamnade vi världens bilkö och trodde vi skulle missa ännu ett.. Tur att det finns en refug som jag använde som extra-fil den sista biten....


In the cab - on our way


Jag tror Maria snodde flaggan av denna killen om jag inte mins fel:)


Adam Tensta


Slitna, men fortfarande taggade på väg hem kl. 5.

Lördag:
Det var tufft att ta sig upp i vettig tid måste jag erkänna, men det var definitivt värt det! Jag, Maria och Angelica åkte nämligen till IKEA och Path Mark och köpte allt som behövdes till ett svenskt midsommarbord! Dukade upp och käkade den mest svenska maten man kan äta - sill och nypotatis och sjöng svenska snapsvisor. Det så så jävla kul!!


Maria, Angelica, Issa och Filippa






Efter jordgubbarna spelade vi spel. Vad Maria gör på bilden får hon stå för.. det hade ingeting med spelet att göra! :)


Ann och Jonna joinade efter ett tag


Pepp i bilden på väg till Blend i Ridgewood, NJ.

Söndag:
Jag och Filippa åkte in och mötte upp Carolina i stan för att bara strosa runder. En bra avslutning på en underbar helg!:D


Vi käkade sushi till lunch, är helt fast i det nu!:)



Hoppas att alla ni där hemma hade en underbar midsommar!! Nu ska jag iväg till Filippa och kolla Bachelorette!


Kommentarer
Postat av: mamma

Man kan ju inte annat än vara avundsjuk.

Önskar att jag vore 20 igen.

PUSS

2009-06-24 @ 10:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0