Andras ungar - "mina" barn

Den frasen jag kan minnas att mamma frustrerat använde oftast (förutom Jag älskar dig) när jag var liten var: "Varför måste ni alltid bråka!? Varför kan ni aldrig hålla sams!??"
Den var givetvis riktad åt mig och Natha som ända sedan vi var små har varit som natt och dag, katt och råtta..
Stackars mamma.. tänk att jag nu kommit till den tidpunkt i livet då jag inte längre ser det från mina ögon, som tyckte att mamma överdrev så fruktansvärt, utan från hennes perspektiv och faktiskt kan hålla med ut i fingerspetsarna!

Det är helt underbart att umgås med Peter och Lexi - var för sig. Peter har alltid varit lite av favoriten hos mig (får man lov att erkänna det högt?), men idag insåg jag att det är ju för att han är den enda jag umgås med ensam hela tiden... Idag umgicks jag ensam med Lexi och vi hade verkligen roligt, på riktigt!!
Fram tills Peter kom hem från sin football och "förstörde".. samma som Lexi kommer hem från skolan och "förstör". Missförstå mig inte, de är underbara ungar, men de lockar verkligen fram de små jävulska sidorna hos varandra när de är tillsammans. Nu finns det ingen favorit längre. De är lika jävliga båda två - lika underbara!


Lillasyster, Jag älskar dig. Jag tänker på dig varje dag - Du gör mig stolt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu gråter jag. Puss

2009-06-18 @ 10:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0