Bilder från helgen

I lördes förmiddag åkte vi in till NYC för att ta in på Hostlet vi bokat. Blev ganska mycket trubbel under helgen som gick med våra rum. Först var det sprickor i taket pga ett läckande rör vilket ledde till att vi fick ta två små rum i stället för ett stort första natten. Andra natten skulle vi byta till ett vårt stora rum och då hade det tydligen blivit nån dubbelbokning och vårt rum var upptaget. Men de som bodde där blev praktiskt taget utslängde för att ge plats åt oss i stället.. Utöver de skabbiga, gemensamma toaletterna var det härligt! Bra läge och mysig liten stadsdel med gångavstånd til Central Park!
Efter incheckningen tog vi oss till 5th ave och Times Square (shoppingen) för att strosa runder hela dagen.. Tre tjejer på shoppinggatorna på Manhattan - ingen shopping. Jag var den enda som handlade ett puder och det var allt! Det är väl konstigt!


Filippa och Carro på 5th


Jag tyckte jag fick till en bra New York bild.


Inne i en klädesaffär blir man varmt mottagen i dörren av en kille som har som jobb att stå och se snygg ut


Carro & Filippa


En man med sin papegoja inne på Saks. Only in New York..

Lördagkväll blev det dags för fest. Tyvärr mådde Filippa så dåligt när vi kom tillbaka till Hostelet så hon var tvungen att åka hem, stackarn! Tråkigt men sånt händer..
Jag, Carro och Emma inledde iaf kvällen med lite ölspel på rummet och därefter gick vi till Empire Hotel - Roof Party. Fansy det låter va, och det var det också! Sjukt kul och sjukt härlig utsikt över halva stan. Tyvärr lyckades inte min kamera fånga det på bild utan allt jag fick var dark night.


Jag vet inte vad de tyckte att de skulle få till för poser här


Det här är den nya Erica-posen. Axeln och munnen är kännetecknet. Kan inte minnas att jag gjort det innan? Kanske munnen jo.. och axeln ja.. om jag tänker efter så jo den är kanske inte så ny..?


Carro & Emma i hissen på väg ut.

Mitt tappra försök att få med utsikten på bild
Söndagen spenderade vi i Chinatown. Kändes som att vara på nån turistort utomlands med en MASSA stånd och småaffärer med billiga fejkprylar.


chinatown

Eftersom vi redan var inne på temat käkade vi middag på en Kina restaurang i närheten av Hostlet.




ute möttes vi av en underbar rosa himmel som gjorde att hela ljuset kändes rosa

På kvällen blev det fest igen. Gick till bar XII, vilket var ganska trist i brist på folk.. Ett killgäng vi träffade på drog med oss på ett nytt roofparty som var ännu mer fansy än dagen innan! Tyvärr fattade dörrvkten att vi vände på siffrorna på våra leg eftersom han även kollade datumet vi tog våra körkort, och där var det kört.. Så vi fick snällt gå vidare. Tur att resten av NY:s vakter inte är så smarta.. Gick vidare till Tenjune där en promoter fixade in oss. Slapp betala de 25 dollarna också och tur var väl det för vi lämnde stället ganska snabbt.. Det var så proppfullt att vi knappt kunde röra oss! Mindre lyckad kväll alltså och därmed inga bilder.

Nästa dag var det strålande solsken och vi gick raka vägen till Central Park med två lådor jordgubbar, en klase vindruvor, bagels och donuts för att picknicka! Helt underbart! Central Park är lugnet mitt i kaoset och just på grund av att det ligger mitt i kaoset känns det ännu lugnare på nått sätt.. Känns som man kommer in i en grönskande, gigantisk bubbla.


Bakom grönskan börjar (det underbara) kaoset. How can I dont just LOVE this!?


I just LOVE this!!

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Vilka mysiga bilder! Det far mig att sakna dig annu mer, har tankt pa dig mycket de senaste dagarna!

Skont att man kan ata kinamat som omvaxling, vilket jag definitivt inte gor. Saknar all svensk mat, gor inte du det? PUSS PUSS!!!

2009-05-27 @ 15:36:40
Postat av: Malin

Abercrombie and Fitch???? Visst luktar det gott??

2009-05-28 @ 10:32:51
Postat av: ''lill Erica''

Hejj va fina bilder=) Älskar solglasögonen har sånna i vita=O=D Ha det Bra!

2009-05-30 @ 11:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0