Botten och toppen på en och samma dag

Min dag började helvetiskt, mildt uttryckt!!
Doug är på affärsresa och kommer hem på onsdag, vilket innebär att det står på mitt ansvar att väcka barnen för att göra sig i ordning för skolan. (Som tur är blir de upplockade så jag slipper skjutsa dem dit också)
Imorse när jag väckte Lexi och hon insåg att det var jag och inte Doug eller Jennifer som stod för förberedelserna inför dagen blev hon helt hysterisk! Jag fattar inte vad som händer och plötsligt står hon och gråter hejdlöst med Jennifer i telefonen och skriker att hon vill ha mamma eller pappa där! Vet inte vad Jennifer svarade henne men när de lägger på försvinner Lexi? Hittar henne i en garderob, gråtandes som om hon nyss fått reda på att båda hennes föräldrar nyss dött.
När jag väl fått henne att sätta sig och äta frukost (väldigt försenade, vi har typ 10 min på oss att äta, borsta tänderna, klä på sig och alla de hederliga morgonrutinerna) vänder det. Hon börjar skratta och visar mig något på TV:n som hon tydligen älskar och säger: "Erica, you got to see this, this is so funny!"
Och jag sitter som ett jävla frågetecken. Vad fan hände på 15 sekunder!?
Pappan som plockar upp henne får vänta i 10 min pga morgonens bravader, men jag är ändå ganska nöjd över hur det hela slutade.

Dags att väcka Peter. Morgontrött som få och han somnade om typ 3 gånger på mindre än en minut men härlig, enkel och glad när jag väl fått upp honom. Och klar i tid.

Dags för dagens träningspass - Zumba! Var så satans kul och här vänder humöret! Kändes som att jag fick till rörelserna idag (Maria och Caroline skratta inte.. Det blir nog inte mycket bättre än så)

Dags att hämta upp barnen från skolan. Båda glada, pigga, pratglada. Morgonen för Lexi är som bortblåst. Väl hemma får jag min första puss på munnen från henne!! Det är stort mina vänner! Jag blev jätteglad. Att hon sen ville ha 100 pussar får jag bortse ifrån eftersom skesten var guld värd!!
På väg till gymnastiken i bilen säger hon: "Erica, Im so sorry about this morning.." Jag har aldrig hört henne ge en så ärlig ursäkt till någon, så det var verkligen uppskattat! Och framförallt att det kom från henne själv. Annars brukar alltid föräldrarna säga till dem att be om ursäkt. Hon är en bra kid den där ungen alltså, även om ni kanske får en annat intryck ibland. När hon får sina hysteriska utbrott tror jag inte riktigt att hon fattar vad hon håller på med.. Det är precis som det bara kommer ur henne utan någon som helst tanke bakom.

Nu ikväll har jag varit och fikat med Filippa (den nya tjejen fårn Helsingborg) och Caroline och jag måste säga att hon var betydligt trevligare och roligare än vad jag fått intrycket av från början! Det är nog en tjej man kan ha kul med!

Så.. dagen har varit allt från kaotisk till härlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0