En egoist är en ofin människa som intresserar sig mer för sig själv än för mig..

En vanlig tordag idag med 35 grader hängandes i luften! UNDERBART! Peter keeps on telling me that I think this is the first day of summer and I keep on telling him that I really hope you´re right!!
Han har så härliga små uttryck ibland. Igår höll han på med en leksak som inte fungerade som den skulle och jag förklarade för honom att den behöver bara nya batteri. "Thats why grown ups are working" sa han. "To be able to buy batteries" Ja, han har väl delvis rätt!
Idag berättade Jennifer för mig att jag är deras sista Au Pair, och min stora ego-sida blev jätteglad över att det inte kommer komma någon annan efter mig och tar över mitt rum och mina barn i mitt hus i Upper Saddle River! Haha jag vet att det är löjligt, men nu känns det som det är större chans att barnen kommer ihåg mig, om jag är deras sista!
Jennifer berättade att de skulle klarat sig utan Au Pair men skaffade mig bara för att de inte hade tid att kolla upp en barnvakt som kunde passa Peter hela tis- och torsdagar. Då var det lättare att bara skaffa en Au Pair från Cultural Care. Eftersom rubriken skvallrade om ett ego-inlägg tänkte jag skryta lite.. Hon sa dock att hade inte jag dykt upp och låtit så perfekt för dem så hade de fömodligen struntat i det! Då blev jag glad.. hoppas bara jag att jag håller måtten om hur jag lät i mina ansökningspapper.
Slut på ego.

Eftersom det är memorialday på måndag och därmed ledighet har jag, Caroline, Filippa och Emma beslutat att ta en helhelg i NY. Igår bokade vi rum på ett hostel i två nätter och det ska bli såååå kul och sååå skönt att kunna förfesta i stan och gå hem efter att man varit ute slippa ta sig hela vägen back to Jersey.
Perfekt att min klänning jag beställt från ASOS damp ner i brevlådan här om dagen också:)



 
Kavajen/jackan jag köpte i helgen, which turned out to be ett väldigt bra köp!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Alltså!!!

Du kommer ju att prata mer Amerikanska än Svenska när du e väl hemma igen.

Märker ju redan hur du blandar språken. =))

Puss

2009-05-22 @ 08:49:40
Postat av: Filippa "Persikan" Norrthon

I LOVE YOUR DRESS! Faan vad jag vill ha den!

2009-05-22 @ 15:38:18
URL: http://filippanorrthon.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejsan Erre!

Vilken fin klänning du fått tag i där - verkligen din stil!:-)

2009-05-23 @ 23:13:15
Postat av: marianne

Klart du håller måttet Erica !

Kram

2009-05-24 @ 19:19:01
Postat av: Beckman

Hej hej hoppas du bra dag :)

kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)

2009-05-25 @ 00:08:30
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0