Gåtor på MSN

Satt precis och pratade med mamma när hon började med små gåtor. Jag hade NOLL koll på vad hon pratade om, har ni? Den som gissar rätt svar utlovas ett fint pris! :)

Gissa vad mamma nyss hade ätit:


11 Poäng:
Det är jättegott!!


10 Poäng:
Det börjar på V

9 Poäng:
Det har 8 bokstäver och slutar på E


8 Poäng:
Man häller något flytande på


7 Poäng:
Och sedan något i pulverform


6 Poäng:
Man kan äta det som middag men oftast är det väl något man äter till mellanmål


5 Poäng: Om man varit ute och festat och får "fyllehunger" kan man gå och köpa detta i korvkiosken


4 Poäng: Det man häller på i flytande form är svart


3 Poäng:
Och pulvret är gulaktigt


2 Poäng:
De är friterade

1 Poäng:
Det svarta man häller på är soja och det gula pulvret är curry


Rebus nr 2:

Gissa vem som ska åka till Philidelphia i mars:


10 Poäng:
Det är en tjej jag kände för några år sedan


9 Poäng: Hon gick INTE i min klass


8 Poäng: Hennes namn börjar på C


7 Poäng: Andra bokstaven är A


6 Poäng: Hon ska satsa på sin karriär


5 Poäng: Hon är ca 3-4 år äldre än mig


4 Poäng: Hennes efternamn börjar på S


3 Poäng: Vi känner varandra genom fotbollen


2 Poäng: Vi spelade tillsammans i Stattena IF


1 Poäng: Hon lämnade Stattena för Linköping

Nå? Hur var hamnade era kunskaper? :) Jag hamnade på 1 poäng på båda kan jag ju säga!


Kommentarer
Postat av: Anonym

mamma åt iaf en vårulle



gott gott :P



den andra vet jag ej :-P

2009-10-22 @ 00:09:00
Postat av: Nutting

mamma åt iaf en vårulle



gott gott :P



den andra vet jag ej :-P

2009-10-22 @ 00:09:17
URL: http://peloma.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Vårulle fattade jag också, men det andra är lite för svårt för mig....

2009-10-22 @ 08:18:58
URL: http://parpavift.blogg.se/
Postat av: Carl

4+6=10!

Borde tagit Seger tidigare...

2009-10-22 @ 08:30:14
Postat av: Karolina

Vårulle fick jag 5 poäng på :) (men är det inte bara sju bokstäver?) eller det stavas kanske vårrulle? Den andra var lite out of my league :)!

2009-10-22 @ 18:06:51
URL: http://cindylarsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0