I <3 NY

Tänkte dedikera ett inlägg till New York, denna underbara stad..




New York. Staden som aldrig sover har fått en ny betydelse.. för mig. Jag lever i staden dit folk flyttar för att uppnå sina drömmar, i staden där allting är möjligt och jag slutar aldrig vara tacksam över att jag får uppleva detta fantastiska äventyr denna stad har att erbjuda. Jag har aldrig någonsin saknat Sverige och er där hemma så otroligt som jag hela tiden gör, samtidigt som jag inte önskar att jag var någon annan stans. Im having the time of my life och jag har träffat på de mest ödmjuka människor ni kan tänka er. Härdade människor, underhållande människor, konstiga människor, underbara människor! 

Ingen annan stans hade jag lyckat skaffa så många nya kontakter på den faktiskt relativt korta tid jag varit här. Haft kul med främlingar på en av New Yorks alla nattklubbar för en natt för att nästa helg träffa nya. Skaffat vänner på en kväll genom att gå fram och prata på krogen. Hela atmosfären i New York gör folk så öppensinnade på nått sätt.


 
Aldrig har jag varit med om så mycket konstiga saker inträffa heller.. En svart man som sitter och runkar ute på gatorna mitt på ljusa dagen, en 35 årig kines som går fram och säger: Have you ever kissed a stranger? Varpå jag förbluffat svarat nej på och får ett: Oh, to bad.. till svar. En helt vanlig arbetsdag vid lunchtidens rusningstrafik.. Inget konstigt med det, Only in New York!
Träffat alkoholister, narkomaner och mytomaner. Får en massa egoboost varje gång man är ute. Oftast pga mitt yttre av massa amerikaner som är nyfikna på de blonda exotiska svenskarna. Har nog aldrig fått så mycket uppmärksamhet som man får här.
Alla mina nyförskaffade vänner som jag är så otroligt tacksam över att jag har här, egoboostar mitt innre. Jag hoppas jag lyckas få er att känna er lika uppskattade som ni lyckas få mig att känna mig. Ni är underbara!

Det är något över New York som inte riktigt går att sätta fingret på som får en att känna att man lever på riktigt. Kanske är det på grund av det korrupta samhälle som trots allt excisterar här som får en att känna så, kanske är det motsattsen - den förmögna delen eller kanske är det obegränsningen på möjligheter.. Vad det än är får jag ett slags lyckorus varje gång jag hoppar av tåget från Jersey, tar första steget ut från Pennstation och in i kaoset. Nästan som fjärilar i magen och en nyfikenhet på vad staden har att erbjuda.

Jag bor i världens huvudstad, and Im loving every second of it!

 

One hand in the air for the big city,

Street lights, big dreams all looking pretty,

No place in World that can compare,

Put your lighters in the air, everybody say yeaahh

Come on,

Yeah,

In New York,

Concrete jungle where dreams are made of,

There´s nothing you can´t do,
Now you´re in New York,
These streets will make you feel brand new,
The lights will inspire you,
Let´s hear it for New York, New York New York


Kommentarer
Postat av: maria

Hahaha, detta är komiskt, dessa NY-inspirerade inlägg är som en epidemi!! skrev ett själv precis innan jag läste ditt!

2009-10-09 @ 13:16:03
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Karolina

Älskar den låten :)!

2009-10-10 @ 18:01:34
URL: http://cindylarsen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Håller med dej om New York.

Trots att jag endast besökt denna fantastiska Metropol en bråkdel av vad du har gjort.

Tack Erica för de härliga och underbara dagarna vi hade tillsammans när jag besökte dej.

Skulle gärna upprepa det ganska snart igen.

Men du kommer i alla fall hem över jul.

Längtar redan.

Älskar dej, underbara tös.

2009-10-12 @ 21:16:42
Postat av: Caroline

Åh! Efter att ha läst detta inlägg så saknar jag faktiskt NYC nu! Dig med, du är en liten pärla Erica :) Massor med kramar!

ps. Johannes tjatar om att han tycker jag och han ska åka till NYC över nyår och fira. Jag säger verkligen inte nej, måste bara få ihop pengar. Men troligt är det inte, tyvärr :/ Men hoppas kan man!

2009-10-21 @ 13:47:59
URL: http://charmylips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0