Sorglig dag!

Idag har min älskade Filippa åkt hem! Min närmaste kompis här, min vapendragare, min högra hand, min axel att luta mig mot när jag är ledsen, min glädjespridare och min trogna partypingla! Vad ska jag ta mig till!?

Det blev mycket tårar idag. Trodde faktiskt inte jag skulle vara såhär ledsen! Trodde jag skulle fälla några tårar när jag såg henne gråta.. hur kunde jag tro det, Filippa har ju varit med nästan hela vägen. Vi har upplevt allt tillsammans och gjort varandras USA-år till det än så länge bästa året i våra liv! Jennifer uttryckte sig till och med idag att vi varit som systrar!

Det är nog svårt att förstå för er som inte varit borta såhär länge hemifrån, men man kommer varandra så fruktansvärt nära här. Hemma har du mamma att gråta för, kompisar att umgås med, pojkvän att skratta med, pappa att lita på, syster att skvallra för. Här har man "bara" varandra.. Ni är helt utlämnade till varandra.. Du har ingen annan. På 6 månader känner ni varandra bättre än vad du hade lärt känna någon på 2 år hemma i Sverige. Det är hårt att se folk gå hela tiden och jag har varit med om det många gånger nu... Men denna gången är det tufft! Riktigt tufft!

I måndes hade Filippa sin sista utgång i NY men SÅKLART måste jag jobba dagen efter redan klockan 6 på morgonen.. När har jag behövt göra det!? Precis. Aldrig!
Men jag följde med in och käkade middag för henne och Zacke som åker hem på torsdag!




<3

Igår var vi och tog vår sista Starbucks fika och idag käkade vi lunch allihopa.



Jag är såå tacksam över att jag har fått lära känna dig Filippa, att jag har en nybliven vän för livet och för att jag har fått uppleva så himla mycket roligt tillsammans med dig! Och även om det känns hårt att vår tid här är över så slutar det inte här. Vi har vår resa i slutet av sommaren att se fram emot och sen massa äventyr som väntar hemma i Sverige. Håll Sverige onyktert tills jag kommer och hjälper dig!!:D

Vårt år i bilder:


Här har vi nästan precis lärt känna varandra. Maj 2009 på väg till den otroligt TRÅKIGA disco cruisen! haha!


Juni 2009 i taxi på väg till Swedish midsummerparty på Union Square!


I baksätet i Jonnas bil. Juni 2009, fest i New Jersey - Cornerstone!


En av alla våra bakisdagar iklädda festkläder (om man inte varit smart och packat med bikinin) i Central Park, juli 2009.


Bruna och fina på Annas balkong i september 2009


Superheroes på Halloween!


Bagare hos mig i November. Fiffirutor.


Lucior i december.


Nyår på vårt älskade Nikki Beach!


I vårt Esse! Februari 2010, redo för ett nytt år!


St. Patricks i mars. Jag står alltid i vid din sida i jakten på den perfekta fyllan!:)


Det sista vi hinner göra innan du åker - Concour the sky!!


I Love you my friend!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Gud vad fint skrivet!! Jag har ju inte varit här lika länge som er och inte hängt med överallt heller men ser både dig och filippa som nära vänner!! Tänk vilken tur att jag hamnade i NJ och träffade er!!!

Puss<3



( verkar förresten som att jag kommer få lite ledigt i augusti, eller det lät så iaf, håller mina tummar! På fredag skulle hon säga)

2010-04-29 @ 04:12:05
URL: http://nathaliejournath.bogg.se
Postat av: Filippa

Oh mitt hjärta! Saknar dig! <3

2010-05-09 @ 10:53:16
URL: http://filippanorrthon.blogg.se/
Postat av: Fia

aaw, Erica och Filippa, Filippa och Erica <3 ni är så braaaaa! vet ni det? ja det vet ni :)

2010-05-11 @ 02:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0