Tillbaka till Barcelona

Jag kanske ska börja med att säga att jag är framme, safe and sound, i Jersey. Sitter nu i källaren där jag suttit så många gånger förut och det känns som jag aldrig lämnat.. Men - det var ju ett tag sedan nu och jag har hunnit med en del de senaste veckorna.
Så jag tänkte backa tillbaka i tiden lite och börja med att berätta om Barcelona.

Den 18-22 juni bjöd ju min underbara fader mig och Natha på en resa till Barcelona tillsammans med honom och Kristina.
Helt fantastisk stad tyckte jag där jag faktiskt kunnat tänka mig att bosätta mig under en kortare period. En härlig stodstad med allt vad det innebär - högklassig shopping, fantastiska turistatraktioner, levade uteliv, restauranger att välja och vraka emellan och framförallt att det ligger vid kusten/stranden.

Vi fick en perfekt blandning av turistande, shoppande och sol och badande och med en gnutta underskattning av hur stakt solen tog där nere, kom vi båda hem röda som kräftor båda två.

Tack pappa och Kristina för en underbar resa!!:)


Vi bodde mittemot det vackra konserthuset i gamla stan


Nere i hamnen på väg till l'aquarium


Utsiktsplats från nån katedral


Camp nou


Sagrada Familia


Inuti Sagrada Familia


..och baksidan

Enda nackdelen med Barcelona var att man fick verkligen hålla i väskan för att inte bli av med den. Tänk på det om ni planerar att åka dit. Håll väskan på magen!

Nästa gång blir det "Where the action is" innan vi är back on track:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0