Bonde söker fru

Har gått och blivit ett riktigt fan av det programmet! Men har aldrig riktigt förstått mig på Per och hans förhållande till tjejerna. Nu har han ju valt Åsa och det verkar så ytligt.. Som om han helt enkelt inte klarar sociala sammanhang/umgängen och han blir liksom tafatt på nått sätt! Jag fattar inte riktigt hur Åsa ser en framtid med en man som inte klarar av att utrycka sig.
Men så från ingenstans såg jag likheten mellan detta par och min pappa och hans flickvän Kristina och plötsligt insåg jag att de nog trivs att ha det så för att de kompleterar varandra.

Åsa, liksom Kristina, är väldigt social, utåtriktad och pratglad och kan ungefär prata med precis vem som helst om precis vad som helst.
Per, liksom pappa, är väldigt tystlåten i sociala sammanhang, har svårt för att uttrycka sig ibland, speciellt när det handlar om känslor och när de pratar pratar han om de mest oväsentliga sakerna.
Men tillsammans blir de ett komlett par som bär upp varandras styrkor och svagheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0