Då var det klart!

Nu är det bestämmt! Jag kommer åka till Familjen Edmonds i New Jersey i början på februari. Exakt vilket datum vet jag inte än men det kommer..
Det är en familj på två barn; Alexandra som är 7 år och Peter som blir 5 i januari. Mamman heter Jennifer och pappan Doug och de verkar vara jättebra människor och inte alls så stikta som många anda amerikanska familjer verkar vara. De menar att när jag inte jobbar bryr de sig inte om vad jag gör och vilken tid jag kommer hem på kvällen/natten, förutom då jag ska passa deras barn morgonen efter . Då tycker de att jag måste vara hemma 00.30, vilket jag fortfarande tycker är väldigt accepterande!
Jag kommer ha tillgång till en egen bil som jag inte kommer behöva fråga om lov innan jag använder. Den kommer i stort sett att vara min bil.
Familjen är väldigt aktiv vilket passar mig perfekt och enligt dem själva är de "very, very laidback people" vilket också kan vara rätt skönt. Alexandra går i skolan och tre gånger i veckan gör även Peter det, alltså kommer jag bara ha två hela "barnpassnings-dagar" och dessutom behöver jag inte ens väcka dem och göra dem i ordning för skolan. Det kommer Doug att göra. Tror jag skjutsar dem dock. Kommer nästan aldrig att behöva passa dem på helgerna heller. 
Visst låter det bra? Har pratat med dem ett par gånger i telefon också och de verkar verkligen vara öppna, sociala och härliga människor.
Och förresten är det fritt fram för familj och vänner och hälsa på mig och bo hos mig!:)

Så, New York here I come!!

Kommentarer
Postat av: Tove

vad kul att det äntligen är klart med din familj =) hur långt ifrån new york city är det? kommer du åka samma datum som du hade tänkt från början? ses snart kram

2008-12-16 @ 02:53:20
URL: http://tavv.blogg.se/
Postat av: Carl

Gött, har man nånstans o bo när man ska till staterna! =)

2008-12-16 @ 23:12:54
Postat av: Alexandra

Hejsan! Nathalie sa till min mamma (hon rider ju för henne tror jag) att du också ska åka som au pair till usa nu nästa år. Så jag fick din blogg "adress" av henne. Tänkte att om du vill får du gärna kontakta mig, det är ett ganska roligt sammanträffande ändå :) /Alexandra (från starby)

2008-12-19 @ 12:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0