Cypern - Ayia Napa!

N
u över till Cypern resan. Vet inte hur jag bäst kan beskriva vår resa som blev hur bra som helst, så jag gör så här:

Soligt - 2 första dagarna började med lite stackmoln (alltså inte mycket) medan vi resten av veckan fick njuta av en molnfri himmel och ett ca 36 grader varmt klimat.
Festligt - Precis lagom faktiskt. 4 av 7 kvällar. Hårdast var första vilket det har en tendens att bli? Men det går alltså tydligen att ta det lugnt även på Ayia Napa!
Krälande kakerlackor - Jag upptäckte den sittandes på axeln. Fråga mig inte hur den kom dit. Försökte skaka av mig den men lyckas bara till benet och innan jag vet ordet av har den krälat sig ända upp till bröstet. Snabba jävlar! Tur att jag var full.
Pommes frites - Ja om du så beställde en sallad fick du bannemig pommes till. Så trött på dessa potatisstänger att jag spyr på bara tanken.
Sugande Sandra - I snurra flaskan fick hon i uppdrag att göra sugmärke på Gustavs bröst. Hon var så duktig att hon fick göra ett på Staffan också. Ser ut som blåmärken och putar ut gör de jävlarna också. Staffan har fortfarande ont tror jag..
Samme och Jagge för Jarla och Babbe - Samboka och Jäger för Jarla och Barbro (Sandras mellannamn, stackarn)
Svensk fotbollsfest - På tisdagen spelade ju Sverige mot Grekland. Go stämning då alla svenskar samlades och fick Sverigetröjor och käkade tillsammans innan gemensam walk till grabbarnagrus där storbildstv väntade.
Sex - Blev nästan till en tävling. Vi förlorade stort!
Turistanpassat - Som in i helvete! Nästan komiskt. På en skylt där man kunde hyra mopeder stod det "TUTA OCH KÖR" och på en man som sålde juice på stranden (jobbig jävel som bara skrev haaaa lovely, som om det avslöjar att det är juice han vill sälja) stod det på tröjan "iskalla drycker till heta brudar".
Romantiskt - Alla paren lyckades få sig varsin romantisk middag på tu man hand, men mest romantiskt var det nog för Sandra och Gustav som faktiskt träffades på Ayia Napa för precis ett år sedan, nu när vi var där.
Crapy utsikt - Jag och Staffan fick sämsta utsikten från balkongen: en parkering i följd av en fet jävla grå mur i renoveringsobjekt-skick.
Topless - Alla brudar var topless (utom vi) och kan ni tro vad våra pojkar stirrade tills de vande sig. Jag kan väl unna dem det.
Banan - Åkte på en vattenbanan, ni vet. Det var inte så fartfyllt som jag hoppats..
Undanflykter - Staffan följde blicken på en tjej med gigantiska bröst. Hans undanflykt var att hennes bikini hade format saltfläckar på linnet, så det var det han tittade på. Jo.
My Svensson - Jag fick träffa en gammal kompis som jobbar där nere, vilket var hur kul som helst!
De två bästa restauranger jag tror att jag varit på - Den ene - Mexikansk, eftersom maten var så god och för att personalen var så cool och slängde upp gevär och hattar till oss för att ge oss ett bra foto. Mysigt också. Kändes som man satt i en jungel! Den andra - Kinesisk, eftersom även där maten var så god. Första gången jag åt anka. Att rekomendera. Riktigt bra service och väldigt exkusivt inrett!
Helt enkelt underbart - Ja, räcker inte det...


Hotellet och poolen. Mycket bra


Första kvällen. Det börjar arta sig


Ofrivilligt bra!


Svenska fotbollsfesten

Den lokala stranden. Genomsklnligt vatten!

Steker med en frozen margarita




Vår romantiska stund


Turistanpassat som sagt


Maxikanska resaurangen


Fint


Sandra suger


Hemfärd

                         

Kommentarer
Postat av: Carl

Kul att bloggen är up and running igen =) Resan verkar ju ha varit trevlig, härligt =) Var det Peking Duck ni käkade månne?

2008-06-18 @ 11:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0