Studenten!

Jag vet, jag har varit världens absolut värsta bloggare för ett tag, men det är nu historia mina vänner. Jag har haft goda anledningar till mitt lilla blogg-uppehåll. Dels har jag ju tagit studenten och därefter åkte jag i princip direkt till Cypern.

Här en uppdatering om studenten:

Aldrig förr har jag väl sett fram emot en vecka så mycket som jag gjorde med självaste studentveckan.
Det skulle bli fest varje dag:
Måndag: Hamnpaviljongen med fortsättning på Wallmans
Tisdag: Hamnpaviljongen med fortsättning på Svea
Onsdag: Grillning med klassen på gröningen med fortsättning i bowlinghallen
Torsdag: STUDENTEN!

Tror ni inte att jag lyckas bli sjuk? JO, för det lyckades jag med! Ett tag trodde jag att jag hade fått halsfluss, men det visade sig "bara" vara ett vanligt virus så jag fick helt enkelt försöka kurera mig själv så gott jag kunde. Jag käkade en hel citron rätt upp och ner, levde på Te och honungsvatten i flera dagar känns det som (naturligtvis inte), gjorde ett hemmagjort, brutalt starkt doftande vitlökssmör och jag sköljde till och med halsen med wiskey!! (!!!!!!!!!)
Mina kurer funkade inte alls och jag bestämmde mig för att ett jävla virus inte skulle få förstöra min studentvecka och jag hängde på på måndagen i alla fall. Detta resulterade i en hes, knappt hörbar Erica. På tisdagen fick jag motvilligt ändå stanna hemma. (Tisdagen visade sig sedan vara den mest lyckade dagen av dem alla)
Onsdagen hängde jag också med på men körde och var alltså nykter. Onsdagen blev ok..
Så kom torsdagen och jag hade lyckats bli någerlunda frisk dock med samma hesa röst. Studenten blev underbar, lyckad, minnesvärd och kul, kul, kul!! Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna beskiva den bättre. Jag ångrar absolut ingenting (annars brukar jag alltid ångra typ att "fan att jag inte stannade där längre", eller "fan att jag inte gick dit tidigare" osv. ) och jag kan omöjligt tänka mig att jag skulle kunna får det bättre. Tur med vädret hade vi också och det var strålande sol hela dagen! Ja, just nu vill jag inte ta studenten någon mer gång, med stor risk för att inte få det lika lyckat. Några dagar senare kunde mamma fortfarande börja gråta för "allt var så fint" sa hon med gråten i halsen. Älskade mamma. Hon kunde inte ha mer rätt!


Jag och P på champagnefrukosten


Vår sista luch i skolans matsal


Mitt i vimmlet utanför skolan


Någonstans här bafann jag mig. Hittade dock aldrig pappa som tålmodigt stod och väntade


En glad Jag vid mitt lilla presentbord


Mina fina tårtor som mamma så fint överraskade mig med


Presentöppning. Spänning


Jag och min studentvän precis innan utgång


Staffan försöker ställa sig in. Han lyckas alltid 


Jag vill med hela mitt hjärta tacka alla vänner, klasskamrater, släkten, laget och framförallt familjen som gjorde min stora dag till en av de mest minnesvärda i mitt liv. Jag är så tacksam för allt ni gjort för mig och min älskade mamma och pappa som slet för att få ihop allt till den stora festen.
TACK!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0