Balen är över och jag har inte ångest!

Igår nalkades det bal i hela Helsingborg och det blev minst sagt lyckat!
Dagen började på Rönneskolan där min vän och frisör Sara gjorde håruppsättning och Make up och hon ska ha all cred för att hon behöll lugnet då jag blev lite besvärlig ett tag. Hon gjorde ett jättebra jobb med håret och sminket blev precis som jag ville ha det!
Efter att jag fått lite mat i mig åkte jag sedan till Pålsjöslott i Helsingborg för att bli fotad tillsammans med min vän P av en annan vän som nyss är färdigutbildad fotograf. Tack så hemskt mycket Jessica för det!
Eftermiddagen fortsatte sedan hemma hos klasskompisen Linnea för lite förfest tillsammans med några andra klasskompisar - och Paula. Kl. 16.10 vandrade vi sedan i splittrad trupp ner till sundstorget för att bli bemötna av familj och vänner. Tack alla som tog sig ner för att få en liten glimt av mig. Mina kinder fick sig ett ordentligt träningspass efter alla leenden mot kameror!
Efter ca. en timme nere på stan vandrar vi vidare till hamnpaviljongen och här kommer kvällens enda regret. Jag ångrar nämligen att jag inte stannade längre på sundstoget och tog emot vänner och bekanta. Jag hade gärna stannat där ett tag till och smilat mot alla kameror. Mitt ego behöver det! :)
När klockan slog 18.00 tog vi oss ner till gröningen där själva balen utspelade sig och jag hade verkligen låga förväntningar på detta men de hade verkligen ansträngt sig och gjort det jättefint i tälten, med stora kristallkronor i taket, parkettgolv, m.m.
Maten var ok, musiken var ok men mina bordskamrater var toppen! Jag var omringad av pratglada, sociala killar. Precis som jag vill ha det alltså:P Killen snett mittemot mig var dessutom en kopia av Brolle Jr! KOPIA!
Efterfesten på Tivoli var ju bara as kalas och kvällen fick lov att bli en lyckad kväll!!
Idag känner jag mig bara helnöjd och enda lilla touch på ångest skulle vara att jag aldrig kommer få ha min underbart fina klänning på mig igen och känna  mig så snygg med skor, handskar, håruppsättning och hela faleruttan. Jag var verkligen helnöjd och jag tyckte allvarligt att jag hade den snyggaste klänningen trots att alla var sjukt snygga igår!


                              På salongen. Håruppsättning och smink klart!



   Vid Pålsjöslott. Jag och P



Sundstorget, från vänster: Josse, Tove, Jag & P



Sundstorget. Jag & Staffan



Hemma. Utsliten. Full. Glad!
Lägg märke till mina svullna, röda fötter. Kul.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du hade ALLVARLIGT den snyggaste klänningen! Tror jag i alla fall. Nu såg jag ju inte folket, men det ska mycket till för att toppa det där!:-D

2008-05-31 @ 13:30:18
URL: http://labox.blogg.se/
Postat av: Malin

Du var (och är) jättefin! J Ä T T E F I N!

2008-06-01 @ 15:48:42
URL: http://achelois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0