Jag tror du kan mycket bättre!

I dagens inlägg tänker jag klaga på hur dålig jag tycker Helsingborg citys krönikör Fredrik Backman är. Han är mer provocerande än Blondinbellas "samla-läsare-tid" och  jag undrar hur seriös han egentligen är i sina åsikter. I veckan hade han skrivit i sin krönika hur mycket han hatade "mammalediga människor". Okey, tänkte jag. Kanske hög tid för honom då att fundera på att bosätta sig i ett annat land, då Sverige är ett av de länder som har bäst villkor för just mamma- och pappaledighet.
Han störde sig på mammor som satt och invaderade alla fik med sina stora barnvagnar och vägrar gå ut med sin så kallade "snorunge" när den ligger i vagnet och skriker/gråter (för vem vet egebtligen skillnaden?) Och ja detta kan jag verkligen hålla med om och jag kan bli otroligt frustrerad när man inte går ut med ungen! Men att då hata mammaledigheten är äl lite till att ta i..?
Någon vecka tidigare (veckan efter OS) skrev han om Phelps (simmaren från USA) och Bolt (löparen från Jamaica) att de var dopade. Jag gick på det och tyckte det var väldigt onödigt av honom att lura in på på det spåret eftersom jag blev mäkta besviken..
Skämt å sido, men jag vet inte varför han måste vara så in i helvetes oseriös, provocerande och rebellisk hela tiden. Jag börjar trötta på allt det här rebelliska hela tiden och alla "den-som-sticker-ut-mest-vinner - fasoner". Skriv om något intressant istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0