Stattena! Skånes nya stolthet!

Stattena är verkligen påväg upp i allsvenskan på riktigt nu! Med en serieledning på 5 poäng och 4 matcher kvar att spela ser framtiden mycket lovande ut för Helsingborgs stoltaste damlag. Kvar att möta har de mardrömsmotståndaren Dalsjöfors vilka de oväntat förlorat mot med stora siffror ett par gånger trots Dalsjöfors brist på så talangfulla spelare som vi kan bevittna i Stattena. Dock spelas matchen på hemmaplan och då är Stattena ett minst sagt svårslaget lag och jag lägger mina pengar på ännu en vinst för Stattena IF. Sjöbo och Byttorp står sedan på tur och båda lagen är lag som helsingborgarna på pappret ska slå. Stattena spelar dock bättre mot bra lag och risken att floppa finns där. Sedan har vi då de föregående allsvenska spelarna i Qbik som skulle kunna göra det tufft för tjejerna, men då har Stattena redan tagit tre pinnar av föregående lag så de anser jag inte heller är något större hot..
Igår spelade tjejerna mot Gauthiod (jävla namn), som ligger i övre halvan av serien, och trots en tydligen rätt så lam insatts av helsningborgarna blev det seger med 5-1! Med detta tycker jag verkligen att Stattena bevisar hur värda de är platsen i allsvenskan, trots en medelålder på 20 år.
En liten, liten, liten del av mig hoppas att Stattena inte tar steget upp, för detta innebär total ångest för min del. Jag vet att jag kunde varit där och det skulle gjort mig påmind om vad jag aldrig kommer att få ta del av. Det är den egoistiska delen. Men en så mycket större del av mig hoppas verkligen att de går upp! De är så värda det allihopa då ett så ungt och relativt orutinerat lag har kämpat sig upp till eliten och tagit sig förbi alla rutinerade lag och spelare., och dessutom är det ju faktiskt mitt forna lag.



översta raden fr. vä: Hanna Johansson -90, Ann Johansson -91, Maria Westerblad -83, Isabell Hammarbäck -89, Maja Binkowsky -91, Josefine Wiksell - 89, Tove Eriksson -88
mellersta raden fr. vä: tr. Tomas Persson, Karin Palm -85, Amanda Weberg -90, Elin Borg -90, Emma Danielsson -92, Anna Sjöholm -92, tr. Janne Kristoffersson
nedre raden fr. vänster: Caroline Pettersson -88, Emelie Stjärnfelt -88, Sofia Almryd Andersson -89, Sofia Nilsson -90, Therese Petersson -81

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0