smått och gott

Hej på er!
Idag har jag varit och fixat ett gymkort! Så nu har jag ingen ursäkt för att inte kunna träna längre.. Kan inte skylla på kylan. Dessutom slipper jag ångesten över all skit jag trycker i mig här! Det är omöjligt att inte hänga på i deras bedrövliga matvanor. Jag har ändå lyckats hamna i en familj som äter ganska nyttiga middagar, men allt godis och mög de stoppar i sig där imellan jämnar liksom ut den där lagom nyttiga måltiden..

Jag kan knappt fatta vilken tur jag har haft som har kommit till denna familjen! Sen jag kom hit har jag hunnit höra så sjukt mycket historier om Au Pairer som kommit till ett rent helvete. Maria till exempel (tjejen som bor på min gata). Hon hamnade först hos en annan familj där mamman var alkoholist. Var och varannan dag kom Maria hem och hittade mamman deckad i soffan eller deckad på golvet(!). Droppen kom väl när hon hittade henne en dag på golvet på en massa kexsmulor över hela sig och en telefonsladd virad runt sig som hon tydligen lyckats trassla in sig i utan att komma loss. Så hon somnade väl..? Maria fick byta familj efter två månader och det sjuka är att trots situationen så skickade Cultural Cara ändå en ny Au Pair till familjen utan att förklara läget för henne. Jag har fler hitorier åp lager men det hade ni inte orkat läsa om.
Cultural Care bryr sig tydligen inte alls som hur vi au pairer har det utan bryr sig bara om att familjerna är nöjda så att de får sina pengar från dem. Jennifer sa till mig att Erica bara så du vet hade vi lika gärna kunnat vara galningar för Cultural Care har inte kollat upp oss ett enda dugg..!
Hm. så jag antar att jag helt enkelt haft en jävla tur!!

Som svar på lite kommentarer så ja, tro det eller ej men jag tänker försöka gå ut denna helgen också! Haha! Kalla mig galen men tredje gången gillt, right? Funkar det inte denna gången heller ger jag dock upp fram tills den 3:e april, då jag blir olagligt 21;)  TACK Rosanna! Hoppas ni får det kul i helgen! Älskar våra festhelger så jag önskar jag kunde varit där men att mina helger här snart lyckas iaf mäta sig med våra i Ängelholm. På tal om det. Förra helgen när det inte gick så bra, var jag en RIKTIG BF! (det betyder bitterfitta, mamma) Jag sa: vad i helvete gör jag här egentligen!? Jag saknar min pojkvän och jag har fan så mycket roligare i ängelholm än här! Där kommer jag åtminstonde in på klubbar och jag får lov att supa hur jävla mycket jag vill! LAGLIGT! Jag var arg!! 
Och ja jag ska ge er foto på huset, mitt rum, barnen och andra hus häromkring! Förlåt men jag har faktiskt inte tagit mig tid till att göra det helt enkelt.
Tack för din kommentar Natha! Jag hoppas att ni kan komma! Familjen här ser fram emot att träffa er:)


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Jag saknar dig!

2009-02-27 @ 08:31:41
URL: http://nosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0