Kläder, religion och swedish meatballs!

Idag har jag varit på ett Mall här i närheten för första gången! Hade lätt kunnat tillbringa en hel dag där bland denna djungel av affärer och saliga blandning av dyra märkeskläder till billiga marknadspriser. Konstigt nog kom jag inte därifrån med några kläder alls! Så fort jag hittade något så tänkte jag:  Nee, jag hittar nog något bättre... Behövde nog en dag bara för att tjecka läget lite! Däremot köpte jag en body butter från Body Shop, en pyamas"dress", en mini handväska (liknar mer en plånbok) och ett vitt bas-linne.



Dessutom har jag beställt denna klänningen från Asos:

fin va:)

Nog om mina kläder! Tidigare idag på Mall:et så la jag märke till två kvinnor som hade en svart fläck i pannan. Första tanken var att stackare, vad pinsamt att gå runt med en fläck i pannan. Att de inte märker det?
Men sen kom jag att tänka på att det är ju jävligt märkligt att båda går runt med en likdan fläck i pannan utan att säga till varandra. Tänkte inte mer på det... När jag hämtar upp Lexi från skolan ser jag ännu en kvinna med en likadan fläck i pannan. Hade så brottom så jag hann inte ens reflektera det. Förräns nu nyligen när en pappa kom hit för att hämta upp Lexi till nån kristen dags-skola, och han har en likadan svart fläck i pannan. VA FAN? Som tur är frågade Lexi varför han hade den där och så svarar han att det är aska som symboliserar nån kristen "ask-dag" eller va fan han sa.
HERREGUD, är väl egentligen det rätta uttrycket just nu.. Amerikanare.. jag säger då det!

Förresten!! Jag hann in en runda på IKEA också innan jag skulle hämta upp barnen från skolan. Nostalgikänsla på hög nivå vill jag ju påpeka! Fick nästan en klump i magen för det kändes precis som hemma med alla Niklas, Ivar och Billy namn skymtandes överallt! Och i och med att jag jobbat där kändes det ännu mer hemma! Vi gick i alla fall raka vägen till restaurangen för att äta some swedish meatballs och gräddsås. Tyvärr serverar dem det med potatismos, men det var ändå total lycka mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Tove

ja varför de ska serevera potatismos till köttbullarna har jag ännu inte heller förstått :P eller varför köttullarna mer smakar som skolans frikadeller..!

2009-02-26 @ 02:49:06
URL: http://tavv.blogg.se/
Postat av: Labbe

Äntligen lite ny uppdatering! Känns som att du har varit borta skitlänge nu. Imorgon ska vi ha fest här och det kommer inte bli samma sak utan dig! Men vi ska givetvis göra vårt bästa:-)Ska du försöka på dig nån utgång i helgen igen? Kram!

2009-02-26 @ 10:14:36
URL: http://labox.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Jag vill se bilder på dig, och ditt rum! Och barnen! Inte på någon pyjamas!!!! Shit asså!!

2009-02-26 @ 10:15:37
URL: http://nosis.blogg.se/
Postat av: Nutt

Du e så jädrans TOPPEN! Hurra för dig erica. Idag har jag lagt undan 1500:- i hopp om att vi ska resa o hälsa på dig. hihi! Puss på dig

2009-02-26 @ 23:36:19
URL: http://peloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0