Dagens tips!

Tack för era snälla kommentarer!


Igår gjorde jag en Blondinbella och gick och satte mig på ett Café för att skriva min uppsats. Det var jättemysigt och dessutom sjukt bra pluggtips för er som inte kommer igång där hemma utan bara skjuter upp det. Ännu bättre tips är att stänga av internet så att ni inte har något annat som kan distrahera (som Facebook eller MSN). Jag vet att internet kanske kan behövas till fakta, men hitta de sidor du behöver och stäng sedan av ditt internet. På så sätt har du ju fortfarande kvar faktasidorna. Så gjorde jag. (Hade inte så mycket val eftersom jag inte har bärbart internet). Gå dit ensam också annars kommer er planerade pluggtid förvandlas till fika-/skitsnackstid.

Dessutom känns det plötsligt som att du gjort en massa på en dag trots att du faktsitk bara suttit och pluggat. Du har fått komma ut, du har fixat till dig vilket du kanske inte hade gjort annars, du har fått fika och du har pluggat.. istället för bara pluggat. Du får bra mycket mer gjort också än om du hade suttit hemma, hade nog inte ens skrivit hälften av vad jag gjorde om hag suttit hemma. Då kommer man plötsligt på himla mycket annat som måste göras!

Kommentarer
Postat av: Linda

Heeej! Hur går det med uppsatsen? Min första är klar, om mig själv, det var ju inte så svårt att sitta och babbla om sig själv 5 sidor, men nu kommer den svåra uppsatsen - ska skriva om något usa-relaterat. Hmm.. det blir en nagelbitare det. Men, jag ska följa dagens tips, i morgon blir det att åka till Starbucks och sitta och skriva lite... Hoppas allt är bra med dig! Åh, inte långt kvar tills du får åka hem till Sverige... Jag blir såå avis! PUSS

2009-11-19 @ 00:15:55
URL: http://olssyontour.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0