Nykter lördagkväll

Istället för att vara ute och festa ikväll, precis som alla andra lördagar, bestämde vi oss för att stanna hemma och mysa! Man blir rätt mättad på att gå ut hela tiden (ja, till och med i NYC) så vi tänkte pausa ett tag... iofs var vi ju ute i fredes, så vår planerade vita helg gick inte riktigt som planerat och tyvärr visade det sig att det inte alls var värt att bryta vår plan då vi inte alls hade särskillt kul..

Hur som helst. Kom på ikväll att hela dagen kretsat kring mat.

Går upp - äter frukost. Hänger lite, gör oss i ordning - åker och fikar. Sitter där i närmare 2 timmar och drar direkt därifrån till en restaurang och äter sushi. Åker till Blockbusters, hyr en film och köper en massa snacks och ännu mera popcorn för att sedan sitta och kränga.

Tanken var först att vi faktiskt skulle göra något åt vår lördag och åka för att köra gokart, men $18,50 för 8 min tyckte vi var på tok för mycket pengar för 8 minuters glädje..

Vill tipsa er om en superbra (karin, jag blir bättre med särskrivningen) film. En dokumentärfilm med Bill Maher där han kritiserar religioner och hur galet och förvängt allting är i vår religiösa värld. Filmen lämnar en förbannad på vilken galen värld man lever i och vilka galna medmänniskor man lever med som till exempel tar till att döda på grund av en Gud och en bok vi kallar bibeln/koranen eller kalla det vad du vill, som ingen kan bevisa har hänt men som man ändå vill övertala andra att tro.. 
Bill Maher Grillar verkligen präster och högt uppsatta troende ameikaner och de har verkligen inte svar på tal. 
Sjukt bra, ni måste se den!! Bill är min nya idol! 


Kommentarer
Postat av: maria

Haha! Jag antar att jag har förträngt det ja:) Men nästa gång jag ska ha barn hemma så kommer det ju vara mina egna och det är ju "mina barn andras ungar" som gäller i allra högsta grad:P

en vit lördag? vad trevligt. jag har haft en vit helg, har tröttnat på att gå ut!

puss

2009-11-15 @ 12:54:05
URL: http://enlindbergare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0