Precis innan läggdax

Idag har jag dammsugit för första gången på 9 månader. Har ju städerska här så det har liksom inte behövts. En annan anledning är för att jag helt enkelt inte förstår mig på de amerikanska dammsugarna. Sist jag skulle ge mig på att dammsuga fick jag inte igång den.. Stod och försökte hitta Power-knappen i en evighet, en evighet som varade i ca 5 minuter innan jag gav upp (döm mig inte). Enda anledningen till att jag lyckades idag var för att städerskorna inte stängt av den sist de använde den.. den har liksom stått igång i en vecka utan att nån har lyckas hitta Power-knappen och kunnat stänga av den. Huvudverk!

Nejdå.. de hade inte stängt av den utan bara dragit ur kontakten och därmed fick även jag igång skiten idag..

Vilken idiotisk, ologisk och omidig jävla apparat de här dammsugarna här!
Stora som hus så du kan glömma att komma in under soffan (som ändå är ca 2 decimeter från golvet) eller att ens komma åt i kanterna. Nej här tar vi mitten på golvet sen låtsas vi som att skiten i hörnen inte syns. Klumpig som 17 också! Du måste gå i raka linjer med den går liksom inte att dansa fram över golvet som med en svensk, och en helomvändning är inte på tal!

Men det sjukaste är ändå hur man ska kunna dammsuga i soffor och på stolar och så.. ni vet då man tar av själva munstycket och dammsugar med röret.


På en svensk dammsugare sitter det ju här så att du lätt kan komma åt.

Men på amerikanska dammsugare sitter den här:

Man drar liksom ut nått rör frånhandtaget..

Eh.. Jaha..? Måste man vara hulken och vända upp-och-ner på skiten eller vad är grejen? Måste vara höga kvalifikationer på att bli städerska i staterna..

Anledningen till att jag skulle dammsuga var för vi hade knytkalas här ikväll med alla tjejer, men det berättar jag mer om imorgon för nu blev det på tok för långt inlägg för att ha handlat om endast dammsugare..
Imponerande att ni fortfarande läser!;)

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Hahahaha :D är min enda kommentar!

2009-11-07 @ 09:34:47
URL: http://cindylarsen.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hahaha, dagens I-landsproblem!

2009-11-07 @ 12:21:26
Postat av: Mamma o Bocke

HAHAHAHAHA. Att du trodde att man skulle sluta läsa innan man läst klart ditt inlägg :D Nä vet du va .. man håller ju på o vika sej dubbel av skratt o tappa datorn i golvet när man läser,, Läser den gärna en gång till, så jag kan skratta HELA DAN´. HAHAHHA. Du e ju bara för go ,du.

2009-11-07 @ 14:19:18
Postat av: Rebecca

Jag blir upprörd! Stackars städerskor...Jag är glad att jag är städtant i Ängelholm på somrarna och inte i USA:-)

2009-11-07 @ 18:16:38
Postat av: Bam Bam

"Eh.. Jaha..? Måste man vara hulken och vända upp-och-ner på skiten eller vad är grejen? Måste vara höga kvalifikationer på att bli städerska i staterna.."



HAHAHAHAH xD du är galet frän vet du det?

Jag vek mig dubbel av skratt när jag läste det här inlägget. ^^

2009-11-18 @ 09:18:51
URL: http://iambaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0