Basic Partying & Advanced Painting

Helgen orkar jag faktiskt inte gå in på i detalj.. Det var kul men inget som direkt var utöver det vanliga!
Fest fredag, fest lördag, bakis söndag..



 

Både fredagen och lördagen började vi hemma hos Makke och Josef. På fredagen blandade jag och filippa en drink. Några av ingredienserna var: Bacardi Vodka, Socker, Tabasco, Vitlökspulver, Annanas Juice, Olivolja.. och lite annat smått och gott som sitter för långt bak i minnet. Den var till.. alla.. utom mig och Filippa:)




S
å vidare till lite tråkigare saker..

Min första college-dag var idag. FLOPP!
Basic Painting som vi valt var ju inte vad jag skulle vilja kalla för "basic". Avancerat som fan, alla var asduktiga och de satt och disskuterade vilka konstnärer vi hade som favoriter. När jag ärligt svarar: "I dont know anything about art, so I have no idea" var hoppet ute efter blickarna vi fick och min korta tid på ett amerikanskt college blev ingen stor succé.
Detta var dock inte anledningen till att vi tänker hoppa av.. Jag hade faktiskt inte haft så mycket emot att sitta där och måla lite kul på en duk och vara "de dumma svenskarna" i klassen. Den högfärdigheten hade jag kunnat skänka dem, men när vi som fattiga Au Pairer måste betala för ALLT material - från penslar och färg till dukar och ramar - så känner jag väl att det är det inte värt!
Jag kommer liksom inte ens få ett betyg i ämnet och att då lägga ut en massa pengar på något som jag för det första SUGER på och för det andra mer eller mindre såg som en plojgrej så känner jag nog att - Nej.

Det som suger ännu mer än mina konstärliga skills är att man inte får lov att byta till någon annan kurs. Jag såg ju verkligen fram emot att gå på college, men eftersom vi är Au Pairer och alltså har fått välja vad som blivit över och därmed också fått börja 2 veckor senare än alla andra så är det nu för sent att byta. Idiotiskt! Ännu mer idiotiskt är det att man inte kan få sina pengar tillbaka!! SNOPET! Ändå $320 vi snackar om..
Som tur är fick vi snacka med en skysst kille som förstod vår situation så han lovade att han skulle göra allt han kunde för att vi skulle få tillbaka våra pengar. Han kommer ringa imorgon!
Cross your fingers my friends, annars så jälvar kommer ni ha en bitter Erica!

 


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Fan vad tråkigt! Du som sett fram emot det så mycket! Värst är nog att ni inte får pengar tillbaka! Snåla jävlar!

2010-02-02 @ 10:09:45
URL: http://parpavift.blogg.se/
Postat av: Carro

fasen vad dumt med kursen. kan dock se dig där med en massa artsy-folk och som man själv inte kan ett skit :P lite kul bild, men inte ett dugg kul om ni inte får pengarna tillbaka. som tröst så vill jag säga att du är råsnygg på alla bilder i detta inlägg! jädra hot mama erica ;) speciellt på den du har uppsatt hår på. det är sällan man ser dig så, du borde ha det oftare för det framhäver ditt vackra ansikte :) kram på dig vännen

2010-02-02 @ 16:34:37
URL: http://charmylips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0