Hur går det med maten?

Det är så typiskt mamma att aldrig, eller i alla fall väldigt sällan, svara så exakt som möljigt eller ens någerlunda exakt så att man kan hänga med vad hon menar. 
Det kan vara alltifrån när maten är klar till hur gammal en kille var som hon såg på tåget.
Man frågar: "mamma när är maten klar?"  eller "hur gammal var han?"
Hon svarar: "Jag vet inte" eller "Svårt att säga.."
Man frågar igen: "men ungefär"
Hon svarar igen, lite irriterad denna gången: "jag vet inte Erica"  
Och varje gång säger jag tillbaka: "Men herregud du vet väl om det handlar om 10 minuter eller en timme" eller "Men du vet väl om han var i 40-års åldern eller i 20-års åldern!?" och inte förrän då kan hon ge mig det svaret jag är ute efter...
"Ja det är väl närmare en timme då" eller "ja det var väl närmare 20 då.."
Tack! Det var allt jag ville veta..
 hon lär sig då aldrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0