Fuck tetrapack!

..Nej, kanske inte tetrapack i sig, bara det otroligt dumma sätt att öppna våra mjölkpaket på! Skånemejerier, varför byter ni inte bara till skruvkork på även 1,5 liters mjölken!? himla mycket enklare och smartare! Jag fasar för varje gång jag måste öppna ett nytt mjökpaket. Eftersom jag dricker mycket mjölk är oftast jag som får stå för den biten i mina båda hem! Det är värre nu än någonsin. Jag lyckas helt enkelt väldigt sällan med att få upp den på första försöket. Det är svårt att förklara, men det blir på något vis som en slags "hinna" av papp, så fastän det ser ut som att man öppnat mjölkpaketen så har man tyvärr inte det också får jag stå där och pilla. Flikarna som man ska dra bakåt och sedan framåt igen för att mjölken ska öppnas, mjuknar liksom och sedan är det kört!
Så skånemejerier, byt till riktiga grejer!

image27
Men ändra för farao inte på paketen! Jag gillar våra skånska avlånga tetrapack!

Kommentarer
Postat av: Carl

Då ska du vara glad för att du inte bor här och har Arla, på 1-litarn här har vi fortf sån där man viker två gånger och sen ska riva av, den e värre än den på skånemejerier du pratar om..

2008-03-19 @ 13:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0