Förtydligande kring knäskadan..

Jag vill förtydliga det här med att jag hoppar på kryckor, då mycket frågor har kommit upp kring det.
Hade ju fått klartecken från min sjukgymnast att jag äntligen fick lov att spela match. På träningen i torsdags skulle jag alltså få vara med och spela för första gången på 2,5 år!! På en övnining innan spelet, kastade en tjej bollen till mig som jag skulle ta ner på bröstet och sparka volly tillbaka. Fick sträcka mig lite efter bollen och fastnar då med vänstran (mitt tidigare skadade) i gräset och det knäcker till i knät. Får då hoppa av och jag var övertygad om att korsbandet var av för tredje gången. Jag var alltså 5 minuter från att få spela!! Det är tydligen inte meningen att jag ska få spela fotboll.
Hur som helst. I fredes åkte jag till sjukgymnasten och två sjukgymnaster kände på knät om och om igen.. (mitt korsband är ju uttöjt sedan tidigare, så det kan vara väldigt svårt att känna att där faktiskt finns ett) till sist konstaterade de att det "bara" var knäskålen som velat hoppa ur led. Det kan tydligen knaka rätt så rejält det också. Så ledbanden som håller knäskålen på plats har nu även de blvit uttänjda. Nu får jag alltså gå på kryckor ett tag, men jag blev hur lättad som helst!:)
Förresten, nu slutar jag garanterat på fotboll. Nu pallar jag inte fler knäskador..! Om detta kan hända när jag nästan är helt stillastående, undrar då vad som skulle kunna hända på match...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0