Konsten att göra bort sig.

För några dagar sedan fick jag ett meddelande till min mobil från PC city att jag kunde hämta min kamera som jag lämnat in där för lagning en vecka tidigare. Den hade hängt sig helt och vägrade gå igång. Det var andra gången jag lämnade in den till lagning och började bli less på det.
Var och hämtade den igår. Kom hem. Stoppade in minneskortet igen. Sätter i batterier. Slår på kameran. FUNGERAR EJ. Va i helvete har dom ens gjort något över huvudtaget för att ens försöka laga denna satans kamerahelvete!?
Åker till PC city idag och är fast beslutsam om att nu ska jag fanimej vara sur och fråga om de gjorde några ändringar som det står på kvittot att de gjort! Jag ska inte mesa som jag alltid brukar göra när et gäller såna här grejer. Nej jag är kund och har rätt att vara arg nu!!
Jag lyckades vara arg och var ganska stolt över mig själv. Jag sa irriterat att detta är tredje gången jag lämnar in den nu och att jag börjar bli trött på det här och jag frågade till och med om de verkligen lagat den!?
Killen bakom disken försöker få igång den. Går ej.
Killen bakom disken tar fram nya batterier och sätter i. Kameran går igång.
HELVETE.
Jag får snällt svälja allt jag så irriterat slängt ut mig. Jag får ju dra till med att batterierna jag satt i kameran var helt nya. Det var de inte. Jag drog också till med att jag hade provat med flera olika batterier men inga fungerade. Det hade jag inte. Jag frågar (fortfarande lite irriterat faktiskt, för jag kan ju inte bara sluta med det. Hade ju varit jätte uppenbart!) att "måste man ha speciella batterier nu också då?"
Det måste man inte
och jag fick snällt lämna PC city med svansen mellan bena.... MED MIN LAGADE KAMERA

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Usch, jag kan känna din skam ända hit:-P

2008-12-01 @ 21:59:17
URL: http://labox.blogg.se/
Postat av: mamma :-)

Kan väl glädja dej med, att just denna situation har väl snart var och varannan människa varit i, i dagens "fantastiskt tekniska" värld. Om de nu skulle va till nån tröst. :D

2008-12-02 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0