I jakten på..

Hej hej!
Med tanke på Malins fråga: "hur går det med USA?" tänkte jag uppdatera er lite.
Alla mina ansökningspapper är ifyllda, klara, skickade och granskade. Jag är antagen till programmet (yey!) vilket betyder att mina papper just nu ligger på något kontor i Chicago där folk sitter och försöker matcha mig med en familj som söker en Au Pair som mig..
Jag har blivit matchad med två familjer so long.

Familj 1.
Ensamstående pappa, ekonom, med 2 barn. En flicka (Abygail, 4 år) och en pojke (kommer inte ihåg, 5 år). De bodde i Maryland i en stad jag inte ens kunde utala namnet på, och bor man i en stad jag inte ens kan utala namnet på är det inget ställe jag lockas till jätte mycket precis. En ensamstående pappa känns fördomligt nog inte riktigt tryggt heller..
Han tackade nej till mig. (Ja, hur man nu kan vilja göra det..?)

Familj 2.
Ensamstående mamma, advokat, med 3 barn. (Ensamstående föräldrar matchar tydligen mig?) Ett tvillingpar, flickor, 10 år. (Kaylin & Lauren) och en pojke , 5 år. (Alex). Bodde i New Jersey och verkade vara familjen jag letar efter. Det som var deras fall var att de har två stora hundar som jag inte har någon jätte lust med att ta hand om.. Hur underbara och söta de än verkade vara. (För det verkade de va) Den enda hunden hade de räddat från ett "chelter" vilket för mig talar för goda människor. 
Hon tackade ja till mig så nu har jag precis suttit och skrivit ett långt mail om hur jag kände för hundare till henne. 

Så ligger det till just nu. Känns som att det finns en lite risk till att jag ångrar att jag tackade nej till familj nr 2 men jag följer faktiskt Rosannas råd att nu har jag faktiskt rätt till att vara kräsen. Dessutom känner jag nog att jag helst av alls skulle vilja till Florida, Californien, L.A.. ja värmen helt enkelt..! 


Kommentarer
Postat av: Malta-Frida

Erika...ska du aka som Au Pair..visste jag ej! Far du det som jag har det kan jag verkligen rekommendera detta! Sa har slappt liv har jag aldrig haft...och mysigt! Nar ar det planerat att du ska aka? Ta hand om dig, puss!

2008-11-28 @ 15:20:05
Postat av: Tove

men erica inte kan du tacka nej till new jersey.. det ligger ju perfekt till. Nära till NYC och till Long island (alltså mig :D) haha. Skit i värmen

2008-11-30 @ 14:37:34
URL: http://tavv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0