Rosa Elefanter och Röda Kräftor

Ännu en helg har passerat och det med samma bravur som i vanlig ordning. Fredagen började på Carros och hennes pojkvän Johannes som är här på besök, hotellrum. Sedan lyxade vi till det och tog en limosine till ett ställe som heter Pink Elephant. Första gången jag var där, helt ok ställe men inte mer än så.. Väldigt litet och dålig musik.
Upp i vettig tid på lördagen för att gå på The sex and the city tour. Överraskande roligt. Sjukt häftigt att se och vara på alla platser de varit och spelat in på. Var bla. i sexaffären där de köper "the rabbit", på baren "Scout" som Aidan och Steve öppnar.. baren heter inte Scout utan något annat, minns inte namnet.. var på en stor fin asiatisk restaurang där Big och Carrie har sin rehearsal dinner i the movie, på cupcakestället där Carrie och Miranda står i kö för att köpa cupcakes osv. osv..:)
Hem och fixa till oss för en mini-kräftis som vi fått Ann och Jonna att köpa grejer till fastän de inte äter kräftor själv (jag vet, galna människor!) UNDERBART!!!!! Trodde inte jag skulle få några kräftor i år men så äntligen! Fantastiskt gott!
Upp i vettig tid idag igen.. (vettig tid är typ 10.30 istället för 12.30 som det brukar bli på helgerna) för att turista lite mer. Gick på The Metropolitan museeum. Massa konstverk och antika grejer de hittat. Blev faktiskt mer och mer inressant ju länge man gick där inne och fick chansen att känna sig lite konstlärlig och intresserad:)
Utöver alla konsverk blev det lite kändisspaning! Fick syn på Anne Heche ni vet hon som spelar mot Harrison Ford i 6 dagar och sju nätter. Första riktiga kändisen jag sett här. Tog bara 7 månader men there is more to come!

Ja.. det var väl allt för nu! Imorogn har jag fått i uppdrag att städa hela källaren. Det suger..


Vårt svenska blonda gäng.. Kan tro vi får många blickar. Inte ofta amerikanerna får se så många blondiner på ett och samma ställe! Haha!

 

Saknar er där hemma! <3


Kommentarer
Postat av: mumin

Saknar dej oxå, gumman. JÄTTEMYCKE!!!!

Men vi ses ju snart.

Får se om jag hinner ringa dej denna vecka. Har skitmycke o fixa. Men sen måste vi ju höras, så jag vet vart jag ska ta vägen när jag anländer till The BIG Country.

Puss

2009-08-31 @ 21:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0