Julstämning i USA

Julen är officiellt här, i USA nu! Det har blivit ordentligt kallt, enda anledningen till att det inte är snö är för att det är fint (eller relativt fint) väder. Men vi hade vår första snö i lördes faktiskt!

Och alla hus är redan fullt utsmyckade med julpynt! Om det är något amerikanerna kan så är det att dekorera inför högtider! Hade vi smyckat våra hus så mycket som de gör här hade det bara sett smaklöst ut, men på nåt sätt så blir det inte det här. Var ute ikväll och fotade några hus på vår gata. Ha överseende med kvalitén, det går inte att så bättre foto än såhär med en vanlig digitalkamera när det är mörkt ute.

 


Vår öppna spis (som aldrig används). Gulligt att de köpt en strumpa åt mig!







Också sista som är min favorit, tänk på att alla ser TUSEN gånger mysigare ut i verkligeheten, Verkligen!!

Så himla synd att ni inte får se det, men men:



På lördag blir det julbak med barnen!:)


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag kommer ju ihåg hur där såg ut bland alla husen.

O minns även hur dom pyntat inför Halloween,, så visst , jag kan se allt tydligt framför mej. ;)

2009-12-09 @ 16:53:59
Postat av: mamma igen

Lycka till med julbaket. Eller blir det halvfabrikat nu oxå??? såna som man bara behöver låta jäsa o sen in i ugnen.

Hahaha.. de tyckte jag va kul me dom där kanelbullarna. Puss.

2009-12-09 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0