Sverige

Gött att vara hemma! Som fan! Kul att träffa vänner, härligt att få en kram av mamma och pappa och puss av Staffan. Leverpastejen smakar bättre än någonsin, det är fett i mjölken precis som det ska vara men Graffiti var dock en besvikelse pga ägarbyte och nya recept. Att pynta granen som mamma sparat till mig för att göra kändes som att ett år paserat sedan sist utan större remarkable changes. Allt är i sin ordning som om jag av någon anledning väntat mig att allt skulle ha förändrats totalt. Huset står kvar, vänskapen är densamma efter 10 månader, Santos (min katt) känner igen mig (vilket jag hade inte väntat mig) osv osv osv..

En sak jag kom att tänka på idag var varför man har "snabbfunktion" (S) på ugnen här i Sverige.. Eller kanske rättare sagt varför man INTE har det i USA. Alltså det är väl klart som fan att man vill att ugnen ska värmas upp så fort som möjligt..? Tanken att "idag vill jag nog att det ska ta längre tid att värma upp ugnen, jag sätter den på över-under-värme utan "S" funktionen först" dyker väl inte upp så jävla ofta..?
Alltså... varför kan man välja snabbfunktionen, varför värms dem inte upp snabbt alltid??:S
Och varför finns inte inte alls på amerikanska ungar?

DET mina vänner är dagens dilemma..

Kommentarer
Postat av: maria

2009-12-21 @ 22:39:29
URL: http://en
Postat av: maria

Hahaha, vilka tankar du har, men jag förstår vad du menar. USA som tycker att dom är så bäst och så har dom inte ens snabbuppvärmning på ugnen! Fast deras ugnar är istället självrengörande så det kanske väger upp?

2009-12-21 @ 22:40:41
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Hahaha...måste få tillägga att mina föräldrar har en självrengörande ugn! Sug på den USA!!!!!!!!!!Shit asså, fattar inte vad du ska dit och göra Erica! Skitland! Tacka vet jag sverige!

2009-12-22 @ 08:35:37
URL: http://parpavift.blogg.se/
Postat av: Karolina

Är det det som S betyder? Vad du lär mig Erica! Jag trodde det var Start, och att man var tvungen att sätta igång den först....hm!

2009-12-22 @ 16:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0