Jag samlar på mig vuxenpoäng!

Ja, här borta lär jag mig både det ena och det andra..

1. Jag har lärt mig att äta sushi och faktiskt gilla det!
Anledning: Marias och Filippas eviga tjat om denna, tydligen, underbara maträtt har gjort mig så illa tvungen att prova det. Och det var inte så illa. Inte alls illa faktiskt. Det var till och med så att jag föreslog sushi till lunch häromdagen med Maria!

2. Jag har lärt mig att dricka öl!
Anledning: Drinkarna är så löjligt dyra på Manhattan så det har helt enkelt fått bli öl i brist på cider, för det är vad min ekonomi tillåter. Så jag sitter där och smuttar på min öl tills någon gentleman kommer och bjuder på drinkar.. vilket brukar gå ganska fort:)

3. Jag har lärt mig lyssna på House.
Anledning: Filippa.. av någon konstig anledning är jag väldig mottaglig för musik som folk i min närhet lyssnar på.

4. Jag har lärt mig lyssna på Hip-hop/RnB.
Anledning: Maria och det faktum att det är det ENDA som spelas på klubbarna här - utan undantag, så jag har ju inte haft så mycket annat val.


De två sista var kanske inte så mycket vuxenpoäng, men det fattas väl bara att jag börjar dricka kaffe så har jag halva inne. Men enligt Lexi och Peter är jag en big kid och kommer inte blir grown up förrän jag är 30. Det tycker jag låter utmärkt!


Än så länge är det nybörjar-sushin salmon, avocado jag kör på
och tjejölen corona jag sipprar i mig..


But still..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig sååå! jag är imponerad äver sushin alltså!

pussa

2009-06-12 @ 14:00:42
Postat av: maria

ja den kommentaren var ju från mig:)

2009-06-12 @ 14:01:09
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Det dar med ol har jag ocksa blivit bra pa, fast drinkar ar mycket godare, sa tager man vad man haver! Puss!!

2009-06-12 @ 19:34:37
URL: http://parpavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0