Sånt här råkar bara Jag ut för... igen och igen... och igen

På mindre än 4 månader har jag lyckats låsa ute mig 2 ggr!! En av ytterdörrarna här (som det typ bara är jag som använder) kan man "ställa in" så att den låses av sig själv när man stänger den.

Första gången skulle jag ut och gå en runda och tänkte att; inte behöver väl jag några nyklar med mig.. Jag ska ju bara vara borta i typ en halvtimme..
När jag kom tillbaka hade Doug ändå hunnit åka iväg och låst alla dörrar.. Utan mobil med mig fanns det inte mycket mer att göra än att våldgästa Maria. (Tack och lov att hon bor så nära!) Såg framför mig hur jag skulle behöva sova hemma hos henne eftersom jag trodde att Doug och Jennifer gett sig iväg för att hämta barnen i Philadelphia hos deras mormor! Som tur var hade de inte det och efter ca 3 timmar var de hemma igen!

Nu senast det inträffade var dock lite värre. Jag var ensam hemma nu i helgen eftersom familjen åkt för att hälsa på släkten på Long Island. Carro kom över och vi åkte för att köpa hem Kinamat. Jag tar mina nycklar men i sista stund bestämmer jag mig för att lämna dem hemma.. Av vilken anledning? JO så här korkad är jag: Jag tänkte att Oh, dörren låser ju sig av sig själv, vad skönt då slipper jag ta med mina nycklar!
För det är ju JÄTTEJOBBIGT att ta med nycklarna och jag är fullt medveten om att det nog (förhoppningsvis) är det trögaste jag gjort!
Ringde Doug och frågade vad jag skulle ta mig till, men han visste lika lite som jag.. Han kom med förslaget att bryta sig in i bilen som står på uppfarten för att få tag i garageöppnaren.. Vi la på så att han skulle kunna ringa en granne som kunde hjälpa oss att bryta oss in i bilen. Under tiden sprang jag runt huset och lyckades till sist bryta mig in genom ett förster som stod halvöppet. Jag fick åla mig igenom en lucka på typ 30-40 cm medans jag balanserade på två stolar för att ens nå upp till fönstret.. Med en duns landade jag på golvet!
TADAA!!
Doug blev verkligen förvånad när han ringe upp mig 10 minuter senare och jag sa att jag var inne. Är nästan lite stolt över mina inbrottstjuv-skills!

Kommentarer
Postat av: staffan

HAha, the thief Erica:d

2009-06-03 @ 12:46:09
Postat av: Mamma o Bocke

HAHA. De va dagens skratt :)

Vi säger bara .... "knäppgök".

De ska ju va DU till de.

Hoppas att du blir "vis av skadan" som man brukar uttrycka det.

2009-06-03 @ 18:32:59
Postat av: Jeanette

Hahahah hur lyckas du ?! skönt att du kom in igen iaf :)

2009-06-03 @ 21:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0