Citatens kväll!

Lördagens festligheter började tidigt! Redan kl 2 kom jag till Filippa för att fixa till oss där tillsammans, för att sedan ta tåget kl: 15.20. Ville komma iväg tidigt för att få tag på biljetter till kryssningen. Delade på en flaska vin på tåget och eftersom jag inte hittat något (eller brytt mig om att leta) att ha på mig över min väldigt fägglada klänning, fick jag köra en chansning och helt enkelt springa in på H&M och köpa mig en svart jacka av nått slag.. Med en halv flaska vin i kroppen hade ju det köpet kunnat gå hur som helst kan jag ju säga, men i söndags såg jag att det faktiskt var en riktigt snygg svart kavaj jag fått tag på!! Haha! (Jag vet hur detta låter.. men så illa var det inte)
VI FICK TAG PÅ BILJETTER och på båten mötte vi upp Carolina och hennes kompisar från Long Island och vi tyckte att kvällen kunde ju inte bli annat än bra, eller till och med sjukt bra!!
Ja jo.. båten var för liten, det fanns för få barer (EN YNKA) och det var proppfullt med folk! I 4 timmar var vi fast på båten, då en timme hade räckt alldeles utmärkt. Vi var världens lyckligaste när vi kom på båten och världens lyckligaste när i kom av den! haha!












Väl i land igen gick vi till en bar och mötte upp Emma och hennes kompis från Conneticut och Ann och Jonna, på bar XII! Efter det gick vi till Aspen och jag och Filippa var sist kvar på stället (kändes det som) Vi skulle ju inte ta tåget hem förrän 6.20 på morgonen så vi hade massa tid to kill.


Aspens VIP avdelning. Coolt va.

Efter 15 timmars festande hinns det med en hel del citat vill jag lova, speciellt om man är ute med en tjej vars namn är Filippa Norrthon! haha!

Kvällens citat:
*
"Excuse me! Your child is rolling away!" - Filippa till en kines-mamma som tog foto på kines-pappan medans deras barn medvetet försökte rulla iväg med barnvagnen.
* "Full like a kastrull a.k.a drunk like a pot", vilket inte blev alls lika bra eftersom den engelska varianten inte rimmade alls - Jag till halva Manhattan.
* "Where is the other part of your dress!?" -Filippas hostdad till oss efter att han tyckt att vi hade för korta klänningar.
* " - NEJ, fråga inte honom.. Han är uteliggare!!!" -Jag
" - Haha, han är militär!!" - Filippa. (Skillnaden är tydligen hårfin)
* "Hur gammal är du?" - Nån kille på Aspen
"19! ....*tänk*... på vardagar och 21 på helger!" -Filippa
* Dagen efter är väl vilken människa som helst sugen på all fet mat i världen!? Inte Filippa inte: "Vad gott det hade varit med persika på burk.."
* Dagen efter tänker Filippa däremot inte på att alla kanske inte mår lika dåligt som vi: "Hur faan kan dom vara ute NU!!? DET SMÅ-REGNAR JU!"

Tack för en, after all, väldigt lyckad kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0