"Jag är ledsen min vän men jag tror inte att du kommer överleva här inne"

El Choco heter boken jag precis börjat läsa. Handlar om Jonas Andersson, en svensk kille som efter att ha försökt smuggla kokain hamnar i Bolivias mest ökända fängelse.

Har endast hunnit läsa 4 kapitel och redan är jag helt "fängslad" (passande va!). Föhållandet på fängelset är, för att utrycka det milt, minst sagt fruktansvärda! Ofattbart att en människa kan (över)leva i sådana förhållanden.

Fick boken av Nathalie som skickat med den med mamma. Jonas Andersson är Nathas sk medlevare. Innebär att hon bor hos honom och hans familj (hans fru Daisy som han för övrigt gifte sig med på fängelset, och deras två barn) under hennes rehabilitering där hon får den hjälp och stöd som hon behöver.



Rekomenderar den starkt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, kan inte jag få låna den när du har läst klart den? mamma tjatar på mig att jag skall läsa den, hehe

2009-10-03 @ 00:44:01
URL: http://emeliecalvert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0