Silver Bay

Jag överlevde inne i skogarna, uppe i bergen! Mer än så, jag hade förvånadsvärt roligt! Fick dela rum med den trevligaste tyskan jag stött på. Elise. Hon bor på Long Island så henne kommer jag definitivt hooka upp med igen!
En supertrevlig svensk också - Linda. Din kompis Carro!! Tjej från HBG som tyvärr bor i Ithaka (ca 2 timmar från mig) så det blir lite svårare där! Men nån dejt ska nog vi också få till!

På vägen upp var det kväll och beckmörkt.. Helt ok så länge vi låg på motorvägarna, men sista halvtimmen inne i skogarna var sjukt läskiga. Becksvart, ingen gatubelysning, SKOG, och läskiga historier som vi skrämde upp varandra med - INGEN bra kombo!! Men till sist kom vi fram och vi fick välja våra kurser. Eftersom vi var typ sist med att checka in var de roliga(ste) kurserna inte kvar så det blev: Manage yourself; control your time and money, American Signlanguage, American History, American Criminal Justice & Music.

På lördagen när vi vaknade, regnade det visserligen, men det var ortroligt fint! Stugorna vi bodde i låg precis vid en stor sjö och runt om sjön fanns höga berg som lös med höstens alla färger.

Nu - bilder:

"I jakten på sprit!"
  
På lördagkvällen fick vi för oss att trotsa reglerna och köra och köpa alkohol. 20 min iväg låg närmaste lilla by och där fick vi tag i some stuff. Sist jag kände mig så busig var väl när jag stal ett armband på H&M för $5..

  
Mitt och Elisas rum där brottet begicks..

 Skådespeleri av Au Pairer. Himlans roligt!!

 
Senare på kvällen hade personalen ordnat en spökrunda i detta huset! SJUKT läskigt, men kan ni tänka er mig så är både mörkrädd och spökrädd, tyckte det vi riktigt kul!! Adrenalinet pumpade som bara den!!

 

 Tyvärr är detta enda bilden jag har på Elisa


På söndagen fick vi fint väder!


Tessie, Rebecca & Emma

 

Det var enkelt att hitta på området pga alla organiserade skyltar

Hösten måste vara den vackraste årstiden

 




Huset vi bodde i (dock inte jag).





Så fantastikt fin naturen kan vara. När man stod där och tittade ut över vattnet och bergen kändes en total frihetskänsla i kroppen!


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Detta är nog den enda gången det känns som om vi inte är så långt ifrån varandra trots allt. Naturen där och här hemma är den samma! Saknar dig!

2009-10-28 @ 08:40:37
URL: http://parpavift.blogg.se/
Postat av: maria

Ja visst var skådespeleriet roligt! Och så underbart vackert:)

2009-10-28 @ 11:55:29
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Carro

Men gud vad kul att du träffade Linda! :D Puss!

2009-10-28 @ 21:42:29
Postat av: Mamma

BUSUNGE!!!!;D ;D

2009-10-29 @ 09:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0