Dagens händelse

Igår när jag och Filippa satt på subben på väg till Penn station för att ta oss hem kliver det på ett barn som man inte riktigt kan säga säkert om det är en pojke eller flicka.. Jag är ganska övertygad om att det är en pojke men Filippa tror det är en flicka.

 

Han tittar på oss och går självsäkert fram och säger:

You two are soo glamorous!!
Filippa och Jag, lite förvånade och halvskrattandes: Oh, thank ypu so much!

Barnet: You´re lucky you are so glamorous because then you get a piece of my chocolat!

Han bryter av vasin liten bit var till oss av hans choklad och säger: Are´nt you ganna eat it?

Vi: Thank you but we just brushed our teeth so we´re gonne save it for later..

Jag: So whats your name?

Barnet: August (nåt såntdär, fick i alla fall bekräftat att det var en pojke)

Jag: That´s a nice name, so how old are you?

Barnet: 7. I was just at my ballett class. Han gör världens gay-move, går upp och ställer sig som en ballerina och säger: Glaaaaam! Pekar på oss och går av på stationen som tåget stannat på, tillsammans med sin morfar och lillebror och lämnar oss med världens leende på läpparna av förvåning och av smicker!

 

Gårdagens händelse! Only in New York!

 


Kommentarer
Postat av: Rosanna

HEEEJJ! Jag vill att du skriver upp alla låtar vi lyssnade på när jag hälsade på! Alla partylåtar. Vad töntig jag låter nu;) Kan inte komma ihåg någon! PUSS!!

2010-04-28 @ 18:50:48
URL: http://parpavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0