Hoppet

Im alive!

Att hoppa fallfärm var bland det roligare jag gjort i hela mitt liv! Sån jävla adrenalinkick får man och det var inte läskigt för 5 öre utan bara kul rakt igenom! Till min stora förvåning blev jag inte ens nervös innan jag skulle göra det.. Visst, jag hade fjärilar i magen, men jag trodde jag skulle bli nervös så man nästan känner sig illamående ni vet. Men det kom aldrig!
Vi fick dela upp oss i två olika plan så jag, Jasmine och Nathalie (Brooklyn) åkte med det första planet och Filippa, Bettan, Linda och Maria i det andra.

Man fick se en film på ca 10 min med lite information om ens rättigheter och hur man skulle göra och  
väl på med säkerhets selen eller västen eller vad man ska kalla det så var det bara att ge sig upp i luften och köra på. Inte mer information än så..
Uppe i planet säkades man fast tillsammans med instruktören man skulle hoppa med och uppe på 13,000 feet (ca 4000 m) höjd var det bara att hoppa. Man faller fritt i kanske.... 30-40 sek.. (?) och då faller man i 120 miles/h (ca 200 km/h). När väl fallskärmen är utfälld glider man ner i 30 miles/h (ca 50 km/h).

Igen, det var heeelt jävla underbart! Rekommenderar er alla att göra det, tom ni som har höjdskräck, för det var faktistk inte alls läskigt. Nästa grej bli bungyjump!


I väntan på vår tur


Geting ready! Jag och min instruktör.




All set!


Here we take off!




WOHOOOOO!


Tillbaka på marken




Filippa eller Linda


Maria


Linda och Maria


Filippa och Bettan


YEY!

Fler bilder finns på Facebook


Kommentarer
Postat av: Bobbo

Vad härligt det verkar!:)

2010-04-26 @ 09:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0