Semesterveckan är över:/

Ok nu ska ni få er en uppdatering om hur jag och min bästa Rosanna haft det i veckan.


Tisdag

Åkte in till stan på morgonen. Mötte upp Carro, Josef och Johan och tillsammans gick vi och shoppade och käkade lite god mat. Jag, Rosanna och Johan höll ut hela dagen och Rosanna fick en hel del shoppat vill jag minnas!
Var tillbaka på hostelet vi checkat in på runt halv 9 tiden och efter att ha klämt en vinare och varsin subway-macka kom Sofia och mötte upp oss och tillsammans gick vi och mötte upp Josef.
Gick till Cooper bar (för alla er här så är det en bar att rekomendera. $4 drinken och $3 ölen. Ligger på 6 gatan, 3 ave) där även Johan mötte upp oss igen och tillsammans gick vi till Griffin. Har aldrig varit där innan, men det var riktigt bra! Aldrig varit med om att de spelat så bra låtar på en klubb ute i NY! Både jag och Rosanna tyckte att det var bättre än förfesterna till och med, där man får bestämma musiken själv och vi konstaterade att det var en av de bästa festkvällarna vi någonsin haft! Jag visste att vi skulle pull it off!!


Onsdag

Gick upp vid 9.30 för att hinna med frukosten som ingick på hostelet som serverades mellan 8-10 och gick sedan och sov 1,5 timme. Behövde nämnligen inte checka ut förrän 12!

Därefter tog vi subwayen till Central Park och låg där och gottade oss hela dagen och vilade ruset av oss. Hade köpt med oss frukt, nötter, chips och yoghurt som vi låg och snaskade på!
Efter det mötte vi upp Camilla och Emma och gick till Carrie Bradshaw´s trappa som ligger nere i Soho i west village. Kunde ha varit vilken av alla trappor som helst men ändå lite kul att se!

Därefter tog vi en snabbisfika i väntan på att det skulle blir mörkt ute så vi kunde uppleva Times Square när det är som bäst! Och ÄNTLIGEN fick Rosanna wow-känslan av New York! Där satt vi i ca en halvtimme och bara tog in. Helt underbart!!

 

Torsdag

Då var vi helt slut. Tog en riktigt lugn dag på Garden State Mall och Rosanna fick shoppat sina sista inköp. Åkte sedan till Cheesecake Factory och käkade och Rosanna fick sin en smakupplevelse. (De serverar inte bara cheesecake där utan mest vanlig mat som är rikitgt god!)

Efter det åkte vi och kollade på bio. The last song med Miley Cyrus. Jättebra film där tårarna bara rinner och rinner under halva filmen. Den rekomenderar jag!

Fredag

Gjorde absolut ingenting tror jag. Åkte till en supermarket så Rosanna fick strosa runt och plocka på sig vad hon ville ha. Åkte och hämtade min värdfamilj på flygplatsen runt 7 tiden och därefter blev vi skjutsade till Camilla där det hölls lite förfest innan vi tog oss in för fest på vårt omtalade Nikki Beach. Blev en rätt bra kväll, kunde inte mäta sig med tisdagen men fortfarande väldigt kul!

 

Lördag

Hur gick det nu för Rosanna på flygplatsen då?

Ni flesta vet väl antagligen redan men hennes flyg blev ju inställt på grund av vulkanen, men vi åkte dit ändå i hopp om att det skulle finnas ett flyg till Europa. Väl där kan man ju faktiskt ta sig på andra sätt till Sverige. Camillas vän Emma var ju också här och hälsade på så hon hakade på Rosannas idé att ta sig dit. Det fanns endast TVÅ plan som avgick till Europa och det var till Madrid och Lissabon i Portugal där Rosannas familj just nu befinner sig.

Så det fick bli det, så just nu har Rosanna och Emma en veckas solsemester i Portugal! Haha! Otippat eller?
Kanske finner en ny vän hos varandra!:)

Men ni skulle hållt ut tjejer.. Emmas flyg avgick nämligen som planerat idag med en timmes försening bara..
Hoppas i alla fall att ni har det bra i Portugal och försöker njuta av er spontana semester så gott det går!:)

Tyvärr har jag inga bilder från veckan då Rosanna stod för fotograferandet, men de kommer läggas ut på facebook så fort hon kommer hem hoppas jag.
Då informerar jag er!


Har varit en jättehärlig vecka och jag hoppas du tyckte det var kul att prova på mitt hektiska liv på andra sidan Atlanten! Jag har haft huuur kul som helst!:D


Kommentarer
Postat av: Moa

På Carrie's trappa står det "No trespassing" det är så man vet vilken det är :)

2010-04-20 @ 04:18:35
URL: http://liindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0