Ett år senare

Idag är det ett år sedan jag åkte till USA. ETT år sedan!! Jag kan inte fatta att jag för ett år sedan stod och sa hejdå till mamma, Staffan och Natha på kastrup. Mer än ett år sedan jag hade min avskedsfest och på fredag är det ett år sedan jag träffade min "nya" (värd)familj för första gången!

Det har hunnit hända så mycket samtidigt som det har gått ruskigt fort och trots att det känns som att mitt liv står på paus. Jag har utvecklats som person så himla mycket och jag har lärt mig att uppskatta vad jag har, vem jag är och var jag kommer ifrån. Jag har skaffat nya vänner för livet, jag har lärt mig ett annat språk helt flytande, jag har tagit risker och jag är mer säker på mig själv som person. Jag rekomenderar verkligen alla att göra något sånt här för sin egen skull innan man sätter ner foten på jorden igen och betämmer sig för att "stadga" sig. För hur kul jag än har det här och hur oseriöst mitt liv än känns just nu så har jag varit med om mitt livs äventyr! Jag har lärt mig stå på mina egna ben och jag är stolt över att jag åkt hit, helt ensam!! Jag känner mig modig och oövervinnlig och det kan ingen någonsin ta ifrån mig.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag har haft hemlängtan. Som FAN. Framförallt nu efter att jag var hemma och hälsade på i jul. Samtidigt blev jag påmind om hur bra familj och vänner jag har som jag nu vet kommer finnas där när jag kommer hem efter sommaren.
Mitt år har varit helt fantastiskt och jag ser fram emot kommande 6 månader som Au Pair i USA! Därefter ser jag lika mycket fram emot min hemfärd och mitt fortsatta liv i Sverige där jag vill flytta ihop med min underbara Staffan, som för övrigt är världens mest ödmjuka och osjälviska pojkvän, och plugga till sjukgymnast!

Till alla er där hemma och till alla Au Pairer här som gör allt så mycket lättare: Jag älskar er!

 


Kommentarer
Postat av: Staffan

Det är du som är underbar min ängel:)

2010-02-10 @ 09:57:23
Postat av: Maria Sjöbergh

Härligt och höra!! Kram på dig!

2010-02-10 @ 10:15:13
Postat av: Mamma

Ja, Erica! Ett år har gått! Det var verkligen med stor oro som jag vinkade av dej på Kastrup. Man visste ju inte vad som väntade dej. Men den oron la sej efter hand. Du har kommit till en fantastisk och underbar familj, som jag vet har hjälp o stöttat dej vid flera tillfällen. (Tack Doug o Jennifer) Efter ca 7 mån hälsade jag på dej. Såg hur bra du har det och upptäckte att den unga tjej som lämnade oss i februari, vuxit och mognat till en ung, världsvan kvinna. Du har verkligen visat att du står på egna ben nu. Med tanke på den hönsmamma som jag är (o alltid kommer att förbli) så håller jag med dej och rekomenderar andra ungdomar att våga ta steget ut i världen om den möjligheten ges.

Det var helt underbart att ha dej hemma de 10 dagarna över jul. Och trots att jag vet, att när du kommer hem i september, endast kommer att "bo hemma" sporadiskt och sakta men säkert "flyga ur boet" så kommer det ändå att vara så "jäkla gött" o ha dej hemma i Svea Rike igen. Längtar!!! (Nästan lika mycket som Staffan ;D )

2010-02-10 @ 20:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0